בפעילות של שב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין אמש נעצר מעאד חאמד, תושב סילואד כבן 33, פעיל חמאס שהיה חבר בחוליה שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב־29 ביוני 2015 סמוך ליישוב קידה, שבמהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ונפצעו שלושה ישראלים נוספים. אביו של מלאכי, אליעזר רוזנפלד, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפר על התחושות.

"בסביבות השעה 22:00 התקשרו אליי, אבל לא הייתי בהאזנה לטלפון כי הייתי עסוק. פתאום בהפסקה אני רואה הרבה צלצולים. חזרתי לאחד מהם והתבשרתי בהתרגשות גדולה שהרוצח עצמו נתפס. זה שהרג את בנינו המקסים ויש לנו געגועים מטורפים", סיפר. 

כשנשאל כיצד הרגיש עם רגע תפיסתו השיב: "באירוע עצמו כבר ידעו על החולייה הזו, ועל צימאון הדם שלהם. ככה חיכו קצת, אם היו מבצעים את הפעולה הרצח היה נמנע, ועכשיו אנחנו סוגרים מעגל. התנהגנו בצורה חכמה ונכונה מול העניין הזה".

על השאלה מדוע היה בכלא הפלסטיני השיב: "הוא היה מתוחכם. מיד אחרי הרצח הוא נס לרמאללה. שם הוא היה שמור ומוגן". לדבריו, סביר להניח שהוא ברח מהכלא בימים האחרונים, "כנראה מיד השב"כ קיבל מידע, וכל הכבוד על זה".

"אנחנו שמחים שחוליה נתפסה לפני שהיו נרצחים עוד ועוד יהודים. מהידוע לי הוא היה סהרורי לרצוח יהודי. יש כפרים צמאי דם שרוצים לרצוח יהודים ישראליים", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103fm