הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 90, לאחר התדרדרות במצבו הבריאותי. הלווייתו תצא ממרכז שפירא מחר ב-12:00 ותסתיים בבית העלמין במשואות יצחק, שם ייטמן.

הרב חיים מאיר דרוקמן היה מחנך ומנהיג ציבור ציוני דתי. כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. 

בנוסף, כיהן כחבר הכנסת וסגן שר הדתות מטעם המפד"ל, וכן בשנים 2004–2012 כיהן כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. בשנת 2012 קיבל הרב דרוקמן את פרס ישראל על מפעל חיים.

בנימוקי השופטים נאמר: "בכל שנות פעילותו תרם הרב דרוקמן תרומה ניכרת וחשובה לקירוב בין חלקי העם, מתוך אהבת ישראל אמיתית ובעצם, בכל מסגרות העשייה הרבות המגוונות שלו היה לאבן שואבת וחינך את תלמידיו לשילוב של תורה ארצישראלית, שמביאה לידי מעשה בחיי היום־יום ובהתערות בחברה הישראלית על כל חלקיה. הרב מעורב בפתרון סכסוכים עמוקים, העומדים בלב החברה הישראלית, בתחומי הדת והמדינה, החינוך ומערכת היחסים בין חלקי החברה השונים, ומהווה אוזן קשבת וכתובת לעצה, לסיוע ולתושייה".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "הנהלת הדסה מודיעה בצער רב על פטירתו של הרב חיים מאיר דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, מחנך דורות ומנהיג ציבור גדול ורב. הרב אושפז בהדסה עין כרם במצב קשה מאוד וטופל במסירות על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ פנימי בעשרת הימים האחרונים, אך אלו נאלצו לקבוע את מותו הערב. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצער המשפחה אותה הוא מלווה בשעה קשה זו ובצערו של הציבור הרחב".