לקראת החג: בצל ערב חג הפסח שיחול מחר וכן הדעיכה בגל החמישי של הקורונה, כ-73 אלף נוסעים צפויים לעבור היום (חמישי) בנתב"ג.

פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, הזהיר בגלי צה"ל: "אני בבית משוגעים, יש לחץ ותורים איומים. בביטחון התגברנו על זה, הבעיה היא בדלפקים. אין מספיק דיילים - אנחנו לא מצליחים לגייס אנשים".

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

לפני כשבועיים. בשיחה עם 103FM הסביר מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי, כי הישראלים צפויים להמתין במהלך החג שעות ארוכות בשדה. בפתח דבריו, אמר זכאי: "עשרות אלפי נוסעים כל יום ממריאים וחוזרים לישראל, אחרי תקופה ארוכה שלא ראינו מחזות כאלה זה משמח. הבשורה הפחות טובה - יש תורים מאוד ארוכים, גם בבידוק הביטחוני וגם בדלפקי הרישום לטיסות. חסרים לנו מאות עובדים, אך צריך להבין שהבעיה המרכזית שבתקופת הפוסט קורונה התהליכים השתנו דרמטית".

"אם לפני הקורונה, נוסע היה עומד בממוצע שתי דקות, היום הוא עומד שמונה וחצי דקות. קחי 150 נוסעים בממוצע לטיסה, רואים את המכפלות. היום חסרים בטרמינל 3 כ-45 דלפקי רישום לטיסה, מדינת ישראל היא אחת מארבע המדינות היחידות בעולם שמחייבת את כל מי שנותח בה לבצע בדיקת PCR. יש בעיות בחיים שהפתרון שלהן מורכב, זה לא שיושבים פה אנשים רשלניים, ידענו את הכל", הוסיף.

בהמשך, אמר כי "אני מציע כן לעשות צ'ק אין באינטרנט כי זה יקצר את זמן העמידה מול הדלפק". לדבריו, "עיקר המחסור שלנו הוא בעיקר בכוח אדם בביטחון, אנשים מאוד איכותיים שעובדים פה בחלקיות משרה. גם כאן, אנחנו משפרים מאוד את תנאי ההעסקה שלהם כדי לתמרץ אנשים לבוא לעבוד כאן".