אלינה לב, אם חד הורית לארבעה ילדים (בני 9,6,5,4) מפתח תקווה, המתמודדת עם מצוקה כלכלית, סיפרה הבוקר (חמישי) לבן כספית וינון מגל על הקשוי לרכוש את המוצרים לחג הפסח. "קיבלנו עזרה מעמותות שסייעו לשיפור במצבנו. הם עזרו לנו להצליח לחגוג את החג", הסבירה ב-103FM, "לא יודעת אם הייתי מצליחה לעבור את החג בלי העזרה הזו". 

לב הוסיפה: "אין לי ממש כסף פנוי, כי צריך לדאוג לחשבונות ולשלם שכירות, אז אין לנו יותר מדי כסף פנוי. תראו, ארבעה ילדים זה המון הוצאות. אם זה הצהרונים, והגנים, לבוש, הרי ילדים גדלים מאוד מהר". היא חשפה כי עם כל הקצבאות, כולל הבטחת הכנסה וקצבת נכות כי הבן הצעיר שלי אוטיסט. "מדובר ב-9,000 שקלים בחודש, כאשר שכר הדירה עומד על 3,600", סיפרה, "אני מקבלת לעיתים מזונות מהגרוש שלי, הוא עושה מה שיכול וזה מורכב".

איפה תהיי בליל הסדר?
"בבית, מנסה לראות מה חסר ומה אני צריכה להשלים". 

את מרגישה ענייה?
"העמותות עוזרות לנו לא להרגיש ככה. הן הביאו לנו חבילה של מוצרי מזון, וכרטיס של אש"ל שעוזר להשלים את הדברים החזרים כמו פירות, ירקות, מוצרי חלב, ומוצרי ניקיון".

את לא רואה אופק?
"קשה מאוד לראות את האופק. אני שואלת את עצמי איך יוצאים מזה. אני מטפלת בקשישים ומקבלת משכורת מינימום, אבל מעדיפה הבטחת הכנסה, כי מקבלים הנחות כל מיני מוסדות. בנוסף, אני מקבלת גם הנחה בארנונה. כאישה נשואה היו לי ימים טובים יותר".

כלומר, הגירושים פגעו בך פגיעה כלכלית?
"כן. הרבה נשים שמתגרשות ויש להן ילדים והן לא יודעות מה לעשות מבחינה כלכלית וזה מצער מאוד. נכון שעושים הכל בשביל לא להתגרש כי יש ילדים. בסוף כשמחליטים לעשות את הצעד והדרכים מתפצלות, הכלכלה הופכת להיות שאלה מאוד גדולה האם להתגרש או לא. זה עצוב שזה מה שגורם לנשים לחשוב האם להתגרש או לא. צריך להיות עשיר בכדי להתגרש". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103fm