תושב שכונת הדר כרמל בחיפה, בן 47, שנפצע בינוני בפיגוע דקירה אותו ביצעה נערה ערבייה בת 15 אמר כי הוא פחד שהיא "הולכת לרצוח אותי".

הקורבן הוסיף: "אני הלכתי בגינה והרגשתי מכה חזקה בראש. נפלתי על הקרקע וראיתי דמות מולי מניפה סכין. היא חבשה כאפיה עם כיתוב בערבית וצעקה בערבית שאני לא מבין אבל מילה אחת חזרה, והבנתי, 'פלסטין'".

"לא ידעתי אם זאת בחורה או בחור", אמר הקורבן. "כי כל הפנים היו מכוסות. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע. פחדתי מאד. הייתי שרוע על הגב על הקרקע וניסיתי להדוף אותה עם הרגליים והיא ככה דקרה אותי גם ברגל. הגיעו שני בחורים ערבים ודיברו איתה בערבית ולהבנתי הם אמרו לה שתפסיק. אבל היא המשיכה לתקוף ולצעוק ואז באה משטרה ועצרה אותה, אחר כך בא גם אבא שלה ובכה וצעק עליה ולאותי לקחו לבית חולים".

זירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת אירוע הדקירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע החל אתמול בשעות הצהריים המוקדמות, אז נערה ערבייה בת 15 תושבת העיר התחתית של חיפה דקרה בגן הזכרון את הגבר, תושב שכונת הדר הכרמל, ופצעה אותו באורח בינוני. מחקירת האירוע עלה כי הרקע לדקירה הוא לאומני. שוטרים שהוזעקו לזירה עצרו את החשודה, וצוות מד"א פינה את הפצוע לבית החולים רמב"ם בעיר כשהוא בהכרה. מאוחר יותר עדכן בית החולים כי מצבו השתפר ומוגדר כעת קל.

בצהריים התריע אביה של הנערה למשטרה כי בכוונת בתו לבצע פיגוע בירושלים, ובמשטרה בדקו את הפרטים. במקביל לכך, התקבל דיווח במוקד 100 על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה. צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיע לזירת האירוע, ושוטרת שהבחינה בחשודה כשהסכין בידה עצרה אותה במקום. שוטרים תפסו את הסכין שנשאה, ובתיק שלה נתפסו עוד שני סכינים וגז מדמיע. הנערה הועברה לחקירת שב"כ בשיתוף המשטרה.