מלחמת רוסיה־אוקראינה נמשכת: בבית החולים שדה של המשלחת ההומניטרית הישראלית לאוקראינה, התקיים אירוע ליל הסדר בצל המלחמה. אלכס קרמסקי, אח אחראי מלר"ד, שיתף בשיחה הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו, בתוכניתם ב-103FM, כיצד ערכו הצוותים הרפואיים הישראלים את האירוע. 

"היה לנו סדר מאוד מיוחד ומרגש, התכנסנו כל חברי המשלחת עם ההנהגה המקומית של בית הספר שבו אנחנו מתארחים וראשת המחוז, השגרירות והמשפחות שלנו שהצטרפו אלינו ב'זום' למפגש מאוד מרגש וייחודי", סיפר בפתח דבריו. "אני מאמין שעבור המקומיים זה היה סדר ראשון, אבל גם לחלקנו זה היה סדר מן הראשונים שהיו כהלכתו. היינו יותר מ־95 איש. מי שניהל את הסדר היה שמעון סבח, שהוא מנהל בית החולים, שדאג יחד עם כל צוות המשלחת לארגן סדר בצורה מופתית ומושקעת מאוד. הרגשנו את החיבוק החם של המשפחות שהיו איתנו, הן דאגו שאנחנו נטעם וניזכר בארץ כשאנחנו נמצאים כמה אלפי קילומטרים מישראל".

על החזרה ארצה ועל פעילות הצוותים, אמר: "אנחנו מטפלים בכל סוגי האוכלוסייה שפונים אלינו, אנחנו לא בודקים אם האדם מגיע אלינו מהעיר הקרובה או שהוא פליט מעיר רחוקה. אנשים שמגיעים לבית החולים שומעים על היכולות הרפואיות המאוד מתקדמות שלו, ומגיעים מכל רחבי אוקראינה כדי לקבל את אותו טיפול רפואי מקצועי ממיטב הרופאים והצוותים שהגיעו".

"אני לא יודע להגיד על תקציבים, כל מי שהגיע לפה היה מחויב ומגויס למשימה. לרוב האנשים שהגיעו לפה יש קשר ערכי לאוקראינה ולעם האוקראיני, וחלקנו, כמוני, ילידי אוקראינה. המשימה הזו הייתה עבורנו כשליחות אישית לתמוך באוכולוסייה הנזקקת כאן שחווה את אחד האסונות ההומניטריים הכי גדולים שחווינו בתקופה האחרונה. אנחנו מתוכננים לסיים את המשימה שלנו עוד שבועיים, אנחנו לא יודעים אם התהליך יימשך. האוכלוסייה פה זקוקה לחיבוק ולרפואה המערבית שאנחנו מביאים איתנו. המשימה הלאומית שאנו עושים פה סופר חשובה", סיכם.

סייעו בהכנת הכתבה: מיכל קדוש ושני רומנו, 103fm