כ-250 אלף מטיילים טיילו היום (שלישי) בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. כ-23,000 מהם לנים מערב החג ועד היום בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, מהם כ-6,500 מטיילים לנו הלילה.

בין האתרים הבולטים עם כמות מטיילים רבה היום נמנו: גן לאומי קיסריה - עם כ 6000 מטיילים, שמורת עין גדי - עם כ-5,700 מטיילים, מצדה - עם כ-5,000 מטיילים, גן לאומי ירקון ותל אפק - עם כ-6000 מטיילים, גן לאומי אשקלון - עם כ-4,800 מטיילים, גן לאומי בניאס - עם כ-3,800 מטיילים, ושמורת הבשור, פארק אשכול וגן השלושה - עם כ-3,000 מבקרים בכל אחד מהאתרים. כמו כן, הבוקר ביקרו פליטים מאוקראינה בגנים הלאומיים עין מבוע והשמורני הטוב. 

פליטים מאוקראינה בעין מבוע ובשמורני הטוב (צילום: אילן כוהן, רשות הטבע והגנים)
פליטים מאוקראינה בעין מבוע ובשמורני הטוב (צילום: אילן כוהן, רשות הטבע והגנים)

לדברי רינת רוסו מנהלת מועדון המנויים ברשות הטבע והגנים: "מתחילת החג ועד היום נכנסו כ-10,000 שיחות למוקד רשות הטבע והגנים שפועל המתכונת מתוגברת בחג ובחול המועד, עם כ-3000 שיחות בממוצע ביום. בנוסף, כ-1,500 פניות מגיעות מידי יום ונענות בצ’אט. עיקרי הפניות הן בנושא ההרשמה לאתרים, חניוני הלילה ופעילויות בחג הפסח, ממוצע זמן שיחה כשלוש דקות״.

שמורת הטבע ארבל  (צילום: רשות הטבע והגנים,אסף דורי)
שמורת הטבע ארבל (צילום: רשות הטבע והגנים,אסף דורי)


ברשות הטבע והגנים נערכים גם לקלוט גם מחר מטיילים רבים שצפויים לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין הפעילויות הבולטות שתתקיימנה מחר:

  • "הפסטיבל האתני" ו"השוק הנבטי" בגן הלאומי ממשית.

  • "חגיגה בארמון המלך" בגן הלאומי הרודיון.

  • "צרים על אפולוניה" בגן הלאומי אפולוניה.

  • "נושמים תרבות בערב" בגן הלאומי ציפורי ו"לעוף עם עפיפונים" בגן הלאומי גריזים.

פרטים מלאים על מגוון הפעילויות ושעות הביקור ניתן לראות באתרים השונים ובאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.