הדרג המדיני החליט הערב (שלישי) לסגור את הר הבית לכניסת יהודים החל מיום שישי הקרוב עד לסוף חודש הרמדאן. גורמים במשטרה ובממשלה ציינו כי אין חדש בהחלטה וכי הדבר נעשה גם בשנים קודמות.

השר עיסאווי פריג' התייחס להחלטה ומסר כי "היא ההחלטה הראויה בעת הזו. החלטה של ממשלה שמבקשת להרגיע את הרוחות ולא לשחק לידי הפרובוקטורים שמנסים להפוך את המקומות הקדושים לגפרור שיצית תבערה". מנגד, ח"כ סמוטריץ' תקף ואמר: "על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים, ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית".

"כמה הזהרנו מהקמת ממשלה שתישען על התנועה האיסלמית ומהפקרת ביטחון ישראל בידיה. בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית וביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בוואליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האיסלמית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. ‏איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?!", הוסיף.

ח"כ בן גביר התייחס גם הוא להחלטה ואמר: "סגירת הר הבית ליהודים, המקום הכי קדוש לעם ישראל, זה ניצחון לחמאס, לטרור, למהומות של אויבנו. בנט נתן הערב פרס לאוייב ואת המפתחות של המדינה למועצת השורא. ההחלטה ההזוייה הזו תעלה לנו בדם. כניעה לאוייב רק מגבירה את הטרור".

כאמור, אין חדש בהחלטה זו. לפני כשנה הורה רה"מ לשעבר נתניהו להותיר את הר הבית סגור עבור מבקרים יהודים זאת בעקבות המתיחות הבטחונית ברחבי הארץ והחשש מהתגברות המהומות ברחוב הערבי.