אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס למצב הביטחוני המתוח. לדבריו, אין לדעת האם המתיחות תסלים: "מספר הגורמים שיכולים להביא לפיצוץ גבוה מאוד. עם זאת, לצדדים רבים יש אינטרס אדיר בשמירתה של הרגיעה".

"החלטה אחת יכולה לשנות את כל המצב, לכן הוא יכול להיגמר כך או אחרת. כל שנה זה חוזר סביב הרמדאן - צריך לשאול מה הסטטוס קוו, האם נכון לסטות ממנו ומהו המחיר של כל החלטה. השנה זה נראה גרוע יותר כי זה צמוד להשתוללות בהר הבית ולגורמים הקיצוניים שמנסים לגרור את מדינת ישראל לתוך אירוע. אם זה לא היה צמוד לפסח, הכל היה נראה אחרת", הסביר.

עמידרור הוסיף כי הוא מציע להירגע ולתת לגורמי הביטחון להעריך את תמונת המצב: "צריך לקבוע באיזה יום יחול ביקור היהודים מחדש כדי לסיים את הרמדאן כנהוג מידי שנה ללא שינוי בסטטוס קוו".

"עם זאת, אני לא רואה אף אחת מהמדינות הערביות מקלקלת את היחסים שהתחילה לבנות עם ישראל בגלל האירועים האלה. המקום היחידי שבו צריך לצאת לקרב בלימה דיפלומטי הוא בשקט מול הירדנים כדי להבהיר להם שגם לנו יש קווים אדומים בכל הנוגע לירושלים", הוסיף.

לקראת מצעד הדגלים בירושלים, טען: "נכון שזה נראה משוגע שבירושלים אי אפשר לקיים מצעד דגלים, אבל צריך ללמוד שזו עיר מתוחה מאוד, לכן יש דברים שלא עושים אותם. גם בצד הישראלי יש אנשים שאוהבים להתריס, המשטרה צריכה להיות נחושה. לא צריך להתרגש מהקיצוניים מהצד הזה ולא מהצד השני - ואם צריך להפעיל כוח אז מפעילים כוח, כי מדינת ישראל היא הריבון".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM