לאחר יממה מתוחה:  צה"ל תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) ברצועת עזה, מספר שעות לאחר שזוהה שיגור רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. זמן קצר לאחר הדיווח, אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות, ניר עם, ארז, מפלסים, שדרות, איבים וניר עם. בגל השני לא נורו רקטות אלא קליעים וכעת צה"ל מתחקר את שיגור היירוטים אליהם.

מטוסי צה"ל תקפו מוצב צבאי ופתח מנהרת טרור אשר מוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי עם חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים. על פי צה"ל, התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה. במהלך הפעילות, נורה מתוך הרצועה ירי נ"מ לעבר מטוסי צה"ל, אך אף מטוס אינו נפגע בפעולה. בתגובה נתקף מתחם צבאי ששימש את חמאס.

כאמור, אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (רביעי) בשדרות וביישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל. מהמשטרה נמסר כי פריט רקטי נפל בחצר בית בשדרות. לא דווח על נפגעים בגוף, נפגע חרדה כבן 70 פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים. חבלני משטרת ישראל מטפלים בפריט.


זירת הנפילה בשדרות (צילום: יניב כליף, חמ''ל)
זירת הנפילה בשדרות (צילום: יניב כליף, חמ''ל)

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, התייחס לתקיפה בראיון לכאן ב': "נתחיל בעובדות, רקטה אחת נורתה עוד לפני חצות לעבר שדרות וחלקים ממנה פגעו באחת החצרות, בתגובה תקף צה"ל תקיפה מאוד משמעותית, המשמעותית ביותר מאז שומר החומות, מתקן תת קרקעי של חמאס, אתר אסטרטגי שפגענו בו לחלוטין. תוך כדי התקיפה נורו לעבר הכוחות טילי נ"מ ובתגובה תקפנו חלק מהקליעים. לצערנו חלק מהם מפעילים את אזעקת צבע אדום, זה טרטר את חיי תושבי העוטף ואני מצר על כך אבל זה מציל חיים, עדיף פעם אחת לקום בלילה. אנחנו יודעים על הרבה מטרות שאנחנו לא תוקפים משיקולים שונים, זה ידוע, אבל בכל פעם שהם יירו או יפריחו בלון, אנחנו נתקוף".

כשנשאל האם אנחנו בדרך להסלמה, השיב: "אני לא נביא ולא רוצה להעריך כי המצב מתוח מאוד. האתגר שלנו הוא לבודד בין המשתנים: יו"ש, הר הבית, רצועת עזה והעורף הישראלי. מבין אלה, אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל עזה היא דווקא החוליה היציבה. השנה האחרונה הייתה הרגועה ביותר שם ואני מקווה שכך יימשך".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מסר: "כולנו זוכרים את הירי בצוהרי היום לפני חצי שנה שנותר ללא תגובה של ישראל. עכשיו אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט שלא יכילו את הירי הזה שבנס נגמר ללא נפגעים. תושבי שדרות והעוטף ראויים לחגוג את חול המועד ושביעי של פסח בשמחה ובבטחה כמו כל עם ישראל והתפקיד של הממשלה לדאוג שזה יקרה".

זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)
זירת הנפילה בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)


מוקדם יותר השבוע נורו מספר פצצות מרגמה לעבר כיסופים.  צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה, חיל האוויר תקף מספר רכיבים והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. על פי דיווחים ערביים, הותקף אתר "אלקדיסייה" במערב חאן יונס, וברצועה שיגרו בתגובה טילי קרקע-אוויר נגד המטוסים. 

ארגוני הטרור ברצועת עזה קיימו ביום שלישי האחרון פגישת חירום במשרדו במשרדו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי הפלגים החליטו להעלות את הכוננות ביומיים הנותרים לחג הפסח. זאת, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני ובצל העימותים בהר הבית ושיגור הרקטה מהרצועה לעבר ישראל אתמול.

בתום הפגישה, הדגיש דובר חמאס, חאזם קאסם, כי "הוחלט בפגישה להעלות את רמת הכוננות והמוכנות ברמה הלאומית ולתמוך באנשינו בירושלים, במיוחד אלו המוצבים במסגד אל-אקצא". לדבריו, "הפלגים הפלסטינים בעזה מציגים מודל מתקדם בפעולה לאומית משותפת ובתיאום בדרג גבוה, להתמודדות עם כל האתגרים העומדים בפני העיין הפלסטיני. במיוחד בשלב רגיש זה ולאור המתקפה הציונית על מסגד אל-אקצא".