חברת עלית־שטראוס הודיעה הבוקר (שני) כי היא החלה בתהליך ריקול מוצרים בעקבות הימצאות דגימות סלמונלה בפס ייצור. סביב ידיעה זו, אריה אלדד וטל שלו שוחחו ב-103FM עם פרופ' רפי קרסו אשר מיהר להרגיע את קהל המאזינים.

"אז קודם כל יש למעלה מ־2,500 זנים של סלמונלה, ורובם לא באמת עושים שום דבר. הכי הרבה אם מישהו נדבק הוא סובל משלשולים, כאבי בטן, כאבי ראש, זה יכול להסתבך בעיקר בסוגי מסוימים הקשורים לנגיף הטיפוס, וככה להיכנס למערכת הדם ולהגיע לכבד, לכליות, ולגרום למצבים מאוד קשים. סלמונלה מסוכנת לאנשים זקנים מאוד, לתינוקות, ולאנשים עם מערכת חיסון ירודה", הסביר. 

כשנשאל מה צריך לעשות מי שאכל את אחד השוקולדים, השיב כי "כל זמן שאין שלשולים וכאבי בטן, הכל בסדר". לדבריו, תקופת הדגירה של הסלמונלה נעה בין 10 שעות ל־72 שעות, "אם עברו 72 שעות ולא קרה כלום אז הכל בסדר, וסביר להניח שדבר לא יקרה". 

בהמשך דבריו, התייחס פרופ' קרסו לווריאנט הקורונה החדש שהתגלה בארץ, ואמר: "אנחנו לא מכירים את הווריאנט, אבל יש חשש שחלק גדול מהמגפה שעולה, כי יש כ־70 אלף מקרים ביום באיטליה, זה של הווריאנט החדש. העניין הוא שגם את זה הם עדיין לא יודעים". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM