סערת הסלמונלה בעלית: אילנית חיות, לשעבר סמנכ"לית תקשורת ורגולציה בתנובה, התראיינה היום (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה להימצאות הזיהום במוצרי השוקולד של חברת הממתקים המוכרת מבית שטראוס.

"ריקול זה אירוע מאוד מטלטל בחברת מזון. פוטנציאל הנזק של אירוע כזה הוא מטורף. האתגר הראשון הוא להבין את גודל האירוע והיקפו", אמרה חיות בפתח הריאיון, "אני בטוחה ששטראוס לא ישנו בלילה. התקשורת שאלה, 'איך יכול להיות שידעתם יום קודם ועשיתם את הריקול רק למחרת?' זה תהליך שלוקח זמן. אני יכולה להיות בטוחה שהם לא ישנו, הם בדקו וניסו לברור על אילו מוצרים מדובר".

"אני יכולה להעיד על משברים אחרים כשחברת מזון הולכת לריקול, זה בגלל שיש לה הערכה סבירה שמוצרים זלגו לשוק", הוסיפה, "ברגע שזה קורה, זה גם מול משרד הבריאות. בשטראוס הבינו מיד מה המשמעות, אם אתה עושה ריקול לחודש ואחרי זה אתה צריך להרחיב את הריקול לחודשיים אחורה. שימו לב מה אמר לכם סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, 'הם לקחו טווח ביטחון כדי שלא יהיו מוצרים על המדפים'. אני לא יודעת מה תחלופת המוצרים שיצאה מהמפעל, חודשיים - כנראה שכבר צרכנו את המוצרים האלה". 

"יש פה נזק כספי עצום, והנזק התדמיתי הוא רק לטווח הקצר. בהנחה שאנחנו לא נראה קשר ישיר של פגיעה באנשים", אמרה סמנכ"לית התקשורת לשעבר בתנובה, "שטראוס היא חברה שנהנית מאמינות מאוד גבוהה בקרב הצרכן. הצרכן הישראלי בכלל ממהר לשכוח, אז כרגע הם יהיו בחוסר. בהנחה שהם ינהלו את המשבר הזה כמו שצריך, מבחינה תדמיתית זאת תהיה מכה קלה בכנף". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM