ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התנצל הבוקר (חמישי) לאחר שאתמול עורר סערה בעקבות בחירת מילים אומללה בנאומו בערב יום הזיכרון לשואה והגבורה, אותו פרסם גם כפוסט בפייסבוק.

בפוסט שפרסם אתמול כתב שאמה הכהן: "הכי קל היה להתייאש ואפילו להקטל בשואה, הכי קשה היה לשרוד את תלאותיה ואז עוד להקים מדינה ולהלחם עליה", משפט שפורש כביקורת חסרת רגישות על קורבנות השואה.

כמה מעוקביו של שאמה בפייסבוק תקפו אותו בעקבות הדברים. "כבת לניצול שואה, היה קצת קשה ומביך לקרוא את הנאום. עם כל הכבוד לך, רצוי לחשוב פעמיים על אי אילו אמירות", כתבה גולשת אחת. "חבל שאתה ומשפחתך לא היו שם כדי לבחור בפתרון ה"קל"", הוסיף גולש אחר.

הבוקר כאמור שאמה התנצל, והוסיף בתגובה לגולשת שתקפה אותו: "אל תיפלי במניפולציה השפלה של רעי לב. נראה לך שהפרשנות החולנית שיש מי שממהרים ומתעקשים לתת לדברים היא הכוונה וההקשר של דברי? נראה לך שהנאום היה זוכה למחיאות כפיים מקיר לקיר באולם עם מאות אנשים בהם שורדות ושורדים שחלקם איבדו את כל משפחתם ולאפס מחאה מהקהל בזמן הטקס ולאחריו. הכוונה וההקשר של הדברים היו ברורים והפוכים מדברי הבלע שמנסים לייחס גיבורי המקלדת שרובם מעולם לא הושיט יד לשורדים לא ביקר אותם בביתם ולא חלק להם שום כבוד".

"ברור בדיעבד שלמרות כוונותיי הכנות מדובר בניסוח לא טוב, שמאפשר לאנשים שפלים ורעי לב שגם ביום הקדוש הזה לא יפספסו הזדמנות להקיז דם של אחר ולרקוד עליו ולא משנה להם כמה זה עלול לפגוע בזכר השואה וקורבנותיה וברגשות השורדות והשורדים", הוסיף.