המצוד הסתיים: כוח של הימ"מ ושב"כ עצרו  היום (שבת) את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני אמש בכניסה לאריאל, בו נורה ונרצח מאבטח כבן 20, לאחר שהגן בגופו על ארוסתו שהייתה איתו בביתן השמירה. השניים נעצרו בתוך אזור יהודה ושומרון, כאשר הנשקים שבהם בוצע הרצח נתפסו גם הם והועברו לשב"כ. החשודים הועברו גם הם לחזקת שב"כ, עבור חקירתם.

המחבלים, אשר על פי דיווחים פלסטיינים שמותיהם הם סמיח אסי ויחיא מארה, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, חברים מהכפר קרוואת בני חסן, נתפסו בבתיהם. אחד המחבלים מוכר לכוחות הביטחון כמזוהה עם ארגון חמאס.

נשקי המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל (צילום: דוברות המשטרה)
נשקי המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל (צילום: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם זמן קצר לאחר המעצר: "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. כוחות הביטחון שמו הערב את ידם על המחבלים. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון.  המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מסר זמן קצר לאחר תפיסת המחבלים: "מחזק את כוחות הימ״מ והשב״כ על תפיסת הרוצחים הנתעבים. כל מחבל צריך לדעת שכוחות הבטחון ישיגו אותו, את מי שסייע לו ואת מי ששלח אותו. לא ניתן לטרור להרים את ראשו".

שר הביטחון בני גנץ הגיב גם הוא למעצר המחבלים: "אני מבקש לשבח את השב"כ, כוחות הימ"מ וצה"ל, ששמו ידם על המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול באריאל ולהשתתף בצער משפחת המאבטח שנרצח. מדינת ישראל תמיד ניצחה את הטרור, ונעשה כל מה שיידרש, בכל הגזרות, בכל זמן ובכל האמצעים, בכדי להביס אותו גם בימים האלו".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי: "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת שירות הביטחון הכללי ובסיוע של צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים. מרגע שהתרחש האירוע הוקפצו כוחות הימ"מ שביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור הימצאותם של המחבלים בכפר קראוות בני חסאן. הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם. המעצר הערב הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, בכדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער: ״מברך את השב״כ, צה״ל, משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון על הפעולה המהירה ללכידת המרצחים בפיגוע באריאל. תנחומי מקרב לב למשפחת המאבטח שנרצח בפיגוע, שהגן בגופו על המאבטחת שהיתה לצידו. ישראל חזקה והיא תוסיף לפעול בנחישות מול הטרור הפלסטיני".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "אני שולח את תנחומיי למשפחתו של הנרצח הלילה בפיגוע הירי הנתעב באריאל. מהאירוע ניתן ללמוד על גיבור בעל אומץ רב אשר הגן בגופו על בת זוגו שהייתה איתו במשמרת וברגעיו האחרונים. אני מחזק את כוחות הביטחון שלכדו את המחבלים שביצעו את הפיגוע וממשיכים לפעול בכל עת בכדי למנוע פיגועים נוספים".

המצוד אחרי המחבלים בכפר קראוות בני-חסן (צילום: דובר צה''ל)
המצוד אחרי המחבלים בכפר קראוות בני-חסן (צילום: דובר צה''ל)

במהלך החיפושים אחר המחבלים, איתרו כוחות הביטחון רכב החשוד כרכב ששימש את המחבלים בעת ביצוע הפיגוע. על פי החשד, השניים שרפו את הרכב לאחר הפיגוע תוך כדי הימלטותם.

הרכב השרוף שאיתרו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון (צילום: ללא קרדיט)
הרכב השרוף שאיתרו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון (צילום: ללא קרדיט)

בתוך כך, ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, התייחס לאירוע הקשה וסיפר: "עברנו אני, התושבים ובעצם כל אזרחי מדינת ישראל ערב קשה מאד עם עוד פיגוע בשרשרת הפיגועים שחווינו לדאבוני לאחרונה, שרשרת שהחלה בבאר שבע , חדרה, תל אביב והגיעה עד אלינו לאריאל".

מה אתה יודע בעצם על מה שהתרחש בערב הנורא הזה?
"הגיע רכב עם שני מחבלים לשער הראשי של אריאל עם שני מחבלים, ירה, פרק מהרכב והמשיך בירי . רצחו את המאבטח שהיה במקום ונמלטו מהזירה. אין ספק שמדובר בתוצאה טראגית ואנחנו שולחים תנחומים למשפחת הנרצח, אבל כל המטרה של המחבלים זה לייצר בהלה ופחד אבל זה לא מה שיעצור אותנו, אנחנו כאן ואנחנו נישאר כאן. נעשה תחקיר יחד עם הצבא ללמוד, להפיק לקחים ולהיות יותר טובים גם בהמשך".

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו (צילום: עיריית אריאל)
ראש עיריית אריאל, אלי שבירו (צילום: עיריית אריאל)

איך אתה יכול להרגיע את התושבים שאתמול בלילה נשמע שהם בפאניקה?
"לא היתה פאניקה בכלל. אני לא מקבל את הטענה הזאת. הייתי בזירה עם גורמי הפיקוד של הצבא, המח"ט , אלוף הפיקוד, היו כאן גורמי המשטרה , נציגי השב"כ, בחנו את הדברים, ראינו את הסרטונים הכוחות החלו במרדף ואני סומך על כוחות הביטחון שיצליחו לשים את היד על אותם מבצעים אותם מרצחים שהגיעו לאריאל".

זירת הפיגוע באריאל (צילום: דוברות עיריית אריאל)
זירת הפיגוע באריאל (צילום: דוברות עיריית אריאל)

אתה יכול להגיד היום לתושבים שלך שחוזרים לשגרה? אתה מתכוון אולי לעשות משהו מבחינת הרשות כדי להגביר את תחושת הביטחון?
"אני מתכוון לבצע תחקיר יחד עם כוחות הביטחון, נממש את כל מה שנמצא לנכון שיש בו כדי להגביר את תחושת הביטחון אצל התושבים. אני יכול להגיד לתושבים בעיר שהצבא עושה פעילות מצוינת, פעילות מאד אינטנסיבית יחד עם המשטרה, השב"כ ובעצם כל גורמי הביטחון כדי להחזיר את שגרת החיים הבטוחה באריאל. אני יכול להגיד שכמו בכל מדינת ישראל אנחנו נמצאים בתקופה מאד קשה".

"השם שלי אומנם אלי או אליהו אבל אני לא נביא ואף אחד לא יודע איפה זה יתפוס אותנו מחר, יחד עם זאת אנחנו מספיק נחושים, מספיק חזקים בשביל להיות כאן בארצנו, במולדתנו ובכל מקום ששייך למדינת ישראל", הוסיף. 

ברקע ההצלחה בתפיסת : מפקד היממ יועלה לדרגת תת ניצב

מפקד הימ"מ ניצב משנה ח', שמחר יעלה לדרגת תנ"צ, נבחר גם להדליק משואה בעקבות המבצעים שהימ"מ עמד מאחוריהם, ביניהם שורה של הצלחות והישגים מרשימים, בהם מעצר האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא בגלבוע שהיו בדרכם לבצע פיגועי טרור, מעצרים בתוך השטחים של מבוקשי טרור ועוד שורת הצלחות מהתקופה האחרונה.

מפקד היממ, בן 53 משרת ביחידה מאז 1990, משך 32 שנים, במגוון תפקידי פיקוד עד תפקיד מפקד הימ"מ וכאמור יועלה מחר לדרגת תנצ זאת אחרי לחץ שהפעיל מפכ"ל המשטרה, שעוד קודם לכן פעל להביא להכרה לאומית של הימ"מ, שאכן הוכרה בראשית השנה הנוכחית. בהמשך ישיר לכך, הערב כאמור ביצע הימ"מ את מעצר שני המחבלים יממה לאחר הפיגוע הרצחני ויממה לפני העלאה בדרגה של מפקד הימ"מ.