קשובים לתושבי העיר: ראש עיריית תל אביב - יפו רון חולדאי הודיע הערב (ראשון) כי לא יתקיימו מופעי זיקוקים בערב יום העצמאות, שיצויין ברביעי הקרוב. החלטת העירייה הגיעה בעקבות פניות של הלומי קרב שביקשו לבטל את המופעים.

חולדאי פרסם את ההודעה בחשבון הפייסבוק האישי שלו וכתב: "אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות. אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר".

החלטת העירייה מגיעה לאחר שעיריות נוספות הודיעו על ביטול מופעי הזיקוקים בערב יום העצמאות. בחודש אפריל האחרון הכריז גם שר התרבות והספורט כי החליט לבטל את זיקוקי הדינור בטקס המשואות בהר הרצל, בשל השפעתם על הלוומי הקרב. 

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״אני מבקש לברך את רון חולדאי ואת עשרות ראשי הרשויות, שהצטרפו להחלטה שלי לבטל את הזיקוקים בטקס המשואות, וקיבלו את ההחלטה הנכונה והערכית לחבק את הלוחמים שלנו. ככה נוהגת חברה שיש בה ערבות הדדית. אני קורא לראשי הרשויות שטרם נהגו כך - עוד לא מאוחר לעשות זאת".

ערים ויישובים נוספים שבהם לא יתקיימו מופעי זיוקים ביום העצמאות הם: קריית אונו, חצור הגלילית, רמת גן, הרצליה, רעננה, אילת, בנימינה-גבעת עדה, שלומי, מטה אשר, נהריה, שלומי, קרית מוצקין, פרדס חנה-כרכור, רמת השרון, נתיבות ורמלה.