דניאל צבי הירש, נפגע חרדה מקרית מוצקין, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס להחלטתו של שר התרבות על ביטול הזיקוקים בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, וכן במספר ערים בארץ.

"הייתי רוצה שיבטלו את מופע הזיקוקים בעיר שלי. זה לא משהו ישראלי בכלל, זה בוודאי לא משהו יהודי, זה בא בכלל ממדינות כמו אנגליה וארה"ב ואנחנו אימצנו את זה", אמר הירש בפתח הריאיון, "לגבי העניין של למנוע כביכול את השמחה של שאר מדינת ישראל רק בשבילנו, לא השתנה משהו מיוחד מאז שאיציק (סעידיאן) עשה את מה שעשה בשביל פוסט טראומתיים, ואם אתם מחפשים אלטרנטיבה, אנשים יכולים לשמוח, יש חגיגות של מוזיקה, זמרים מופיעים וכו'". 

לאחר מכן התייחס לדברים שרעשים פתאומיים גורמים לנפגעי החרדה להרגיש: "הלכתי לפני כמה ימים למכולת והייתי צריך לעבור במעבר חצייה. מולי הייתה מכונית ונשמע צפצוף קל מהפלאפון של הנהג מהחלון שלו, הוא דיבר ברמקול בשיחה הזאת. אחרי הצפצוף הזה אני קפאתי, התחלתי לדמוע, כף היד השמאלית התחילה לרעוד, הייתי פשוט משותק בערך 20 דקות. לא יכולתי לזוז". 

לבסוף הסביר מה עושים נפגעי חרדה שקשה להם להתמודד עם הזיקוקים בחגיגות העצמאות: "אלה שיכולים להרשות לעצמם ויש להם רכב, הולכים למקום שאין את זה, להתרחק כמה שאפשר, אם זה מקומות של טבע, ים וכיוצא בזה".    

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM