מדליק המשואה בשנת ה-70 למדינה וראש העדה הדרוזית בישראל, שיח' מאופיק טריף, התראיין אמש (ראשון) בתוכניתו של ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM. שיח' טריף התייחס למצב העדה בדרוזית בישראל, והעלה טענות כלפי יחס ממשלות ישראל לדורותיהן לעדה, אשר לדבריו אינו השתנה גם היום.

"אנחנו נשמור על הקשר בין הדרוזים למדינת ישראל מכל משמר", אמר שיח' טריף בפתח הריאיון, "אנחנו ישראלים גאים אבל לצערי מבחינת המדינה והממשלות לדורותיהם כמעט ולא עשו כלום למען העדה הדרוזית. מצד אחד אנחנו נותנים את הכל למען המדינה ומצד שני לא מקבלים כמעט שום דבר. מצב הכפרים הדרוזים ממש רע ועושים קשיים גם לראשי הרשויות הדרוזים".

"יש לעדה הדרוזית משכילים ומשכילות שיכולים להיות בכל תפקיד, אך לצערי גם זה עדיין לא מתבטא ואנחנו עדיין רחוקים מלתת לבני העדה את התפקידים הראויים ולשלב אותם בחברה", הוסיף, "לצערי הצעיר הדרוזי שמשרת את המדינה ומסיים שירות של שלוש שנים מגלה ש'האחר' תופס את המקומות הטובים והצעיר הדרוזי נשאר מאחור".

לסיום שיתף שיח' טריף על תחושותיו להיות מדליק משואה בשנת ה-70 למדינה: "מדובר בכבוד גדול, אני גאה בזה ואנחנו נשמור על הקשר עם היהודים מכל משמר וגאים להיות ישראלים. אין לנו בעיה עם היהודים, הבעיה שלנו עם מקבלי ההחלטות. שם צריך להיות שינוי. הממשלות בישראל לדורותיהן צריכות לשנות את המדיניות והיחס לעדה הדרוזית כדי שכל העולם יראה זאת. לצערי זה לא קורה".