שריפה פרצה הערב (שני) במפעל הממתקים של חברת שטראוס-עלית בנוף הגליל. המפעל עלה בשבוע שעבר לכותרות לאחר שהתגלו בו ליקויים מהותיים, לאחר שמוצרים רבים המיוצרים בו הורדו מהמדפים בעקבות חשד להימצאות חיידק הסלמונלה.

שישה צוותי כיבוי פועלים במקום להכלת מוקד הבעירה וסורקים אחר לכודים. מוקד הבעירה נמצא בין התקרה לתקרה אקוסטית, כאשר המשטרה בודקת את כלל הכיוונים, וטרם שללה את האפשרות שהמפעל הוצת. מחר יגיע חוקר דליקות למקום על מנת להמשיך בחקירה.

מפקד האירוע רב רשף רוני פרץ סיפר: ״בשעה 21:17 קיבלנו דיווח במוקד 102 צפון על שריפה בשטח מפעל שטראוס בנוף הגליל. מיד הזנקנו למקום צוותים רבים מתחנות נוף הגליל. כשהגענו למקום זיהינו בעירה בחדר הדרכה של המפעל, ביצענו פעולות כיבוי ושחרור עשן והגענו לשליטה באירוע״.

מפקד האירוע במפעל שטראוס, רב רשף רוני פרץ, קרדיט: כבאות והצלה

כזכור, כתוצאה מתוצאות הביקורת החליטו גורמי המקצוע במשרד הבריאות על התליית אישור הייצור הנאות לחברה לתקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון כלל הליקויים שנמצאו בביקורת.

במהלך הביקורת של משרד הבריאות עדכן המפעל כי מספר שבועות לפני כן היתה חדירה של יונים לאתר הייצור במפעל. המפעל עדכן כי הנושא טופל מיידית ואף הוזמן מדביר יחד עם זאת נדרש היה מהמפעל לעשות בדיקות מקיפות האם חדירת היונים השפיעה על בטיחות המוצר.