סגן יעל יקותיאל ז"ל הייתה רק בת 20 כשנהרגה לפני כחמש שנים בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים. יעל התגייסה ב־2015 ושירתה כמורה חיילת במסלול קליטת עלייה באשקלון. בבקרים הייתה מלמדת בשני תיכונים בעיר, ואחר הצהריים לימדה במעון משפחתי את ילדי ארגון אור שלום, המטפל בילדים ובבני נוער שהוצאו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה.

בדרכה המיוחדת והיצירתית הצליחה יקותיאל לעורר אצל ילדי המשפחתון סקרנות ואפילו שמחה והנאה סביב תהליך הלמידה, ובעיקר ליצור איתם קשר אישי ומיוחד.

יקותיאל נרצחה בפיגוע שהתרחש בינואר 2017, כאשר הובילה בפעם הראשונה סדרת חינוך לצוערי בה"ד 1. חברתה הטובה מקורס מורות חיילות צליל מקוב החליטה השנה עם אחותה קשת להפיק פרויקט הנצחה ייחודי לזכרה.

הן הפיקו מחברות מעוצבות, שבכל אחת מהן יש ציטוט שיקותיאל כתבה במסגרת הכשרתה בבה"ד 1. כל המחברות נמכרו, והן החליטו לתרום את ההכנסות מהן בסך אלפי שקלים לאור שלום.

מקוב סיפרה: "יעל ואני הכרנו בטירונות, ומאז נוצר בינינו סיפור אהבה. גם בשירות עצמו גרנו יחד. יעל כתבה הכל, ולכן היה טבעי שפרויקט ההנצחה יהיה קשור לכך. היה לנו ברור שנעשה שימוש בציטוטים היפים שהיא כתבה, ושהרווחים ייתרמו לאותם ילדים מארגון אור שלום, שהיא כל כך אהבה".

אחד המשפטים המופיעים במחברות הוא Be Brave and Kind. "זה היה המוטו של יעל והיא פעלה על פיו: אם נהיה אמיצים ונדיבים יותר, נוכל ליהנות מחברה טובה יותר", הסבירה מקוב.

מנכ"לית ארגון אור שלום טלי חלף הוסיפה: "תודה על היוזמה המרגשת ועל ההזדמנות שהעניקו לנו להזכיר ביום החשוב הזה את יעל ואת תרומתה כמורה חיילת למען ילדים בסיכון".