בעוד שבועיים תיערך הילולת ל"ג בעומר, לאחר האסון שאירע בשנה שעברה בהילולה. תא"ל (מיל') צביקי טסלר, הממונה על אירועי הר מירון, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על החשש מהאירוע. "מה שמטריד את המשטרה ובצדק, שאין לה כרגע את ההסמכה הנדרשת", ציין. 

"בסופו של דבר מדובר בתיקוני חקיקה שתכננו שיהיו ויאפשרו את ההגבלות הנדרשות. מסיבות פוליטיות-קואליציוניות תיקוני החקיקה האלה לא יכולים להתקדם, ולכן פנינו למסלול של תקנות". טסלר הסביר כי מדובר בתיקונים שיאפשרו למשטרה לאכוף הגבלות שקשורות בכמות קהל, ההדלקות, והאירועים במקום. 

לטענתו, הדרך להגבלת כמות האנשים היא באמצעות התחבורה הציבורית. "אנחנו מחייבים כל אחד שמגיע להר לרכוש כרטיסים בתחבורה הציבורית", סיפר. 

טסלר הוסיף כי ההגבלות ייכנסו לתוקף בבוקר ל"ג בעומר, "ננסה להתחיל לפני, אבל זה תהליך מאוד משמעותי ואנחנו מנסים ליצור מצב שההפרעה לשגרה של תושבי המקום תהיה מה שנדרש להילולה ולא מעבר לכך".

"תהיה אפשרות להגיע עם רכב פרטי, אבל עד חניון יותר מרוחק ומשם יצטרכו לרכוש כרטיס אוטובוס בכדי להגיע לשם. יהיו במקום אזורים שנרצה לסגור אותם בכדי לשמור על בטחון הציבור, ואני מקווה שנקבל את ההחלטות הנכונות בעניין הזה. אני מעריך שנצליח לשלוט בכמות האנשים שיגיעו להר. מאמין שנוכל לנהל את זה בצורה נכונה – האם הציבור יקבל את זה באופן מלא? כנראה שלא, אבל מקווה שזה יהיה בשוליים", הסביר.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm