תאונה קטלנית בדרום: שלושה בני אדם נהרגו בהתהפכות משאית על רכב בכביש 3703, סמוך לאשדוד. ההרוגים הם ציפי שמעוני, בת 38 משדה עוזיהו, אם לעשרה ילדים שהקטן בהם בן חודשיים בלבד, פנטנש אובנך מקריית מלאכי ואם לשמונה ומתניה איובי, שבנו הקטן נולד רק לפני כחודש בלבד.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, קבעו את מותם של השלושה בתום פעולות החייאה ופינו לבית החולים אסותא באשדוד וברזילי באשקלון שישה פצועים, בהם גבר בן 60 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית כשהוא מורדם ומונשם וחמישה פצועים באורח בינוני.

צוותי כיבוי והצלה רבים שהוזעקו גם כן לזירת התאונה, פעלו  לחילוץ הלכודים בעזרת כלים הידראוליים כבדים. כמו כן למקום הוזנק מנוף לסיוע בהרמת המשאית מאחד מכלי הרכב. בעקבות התאונה כביש 3703 (כביש המושבים) נסגר לתנועה בין קריית מלאכי לבית עזרא. המשטרה פתחה בחקירת התאונה, ממנה עולה החשד לפיו נהג המשאית ביצע עקיפה בדרך לא פנויה ותוך כדי כך פגע ככל הנראה ברכב הפרטי. הנהג פונה לבית החולים ולמעריב נודע כי בכוונת המשטרה לעכב אותו לחקירה עם סיום הטיפול הרפואי. 

מזירת התאונה בכביש 3703  (צילום: דוברות כב''ה מחוז דרום)
מזירת התאונה בכביש 3703 (צילום: דוברות כב''ה מחוז דרום)

גורם המעורה בפרטים מסר למעריב כי "מדובר בזירה קשה מאוד, מורכבת מאוד. המראות לא זכורים לבוחני התנועה ולשוטרים. לא ניתן בשלב הזה לקבוע את הגורם לתאונה או את הנסיבות שהובילו לתאונה הקשה. בכל מקרה, לא נגבתה עדיין עדותו של נהג המשאית. הערכה היא שהוא פגע בנסיבות שייחקרו ברכב הפרטי, התהפך ונחת עליו. הנהג כאמור בבית החולים".

יוסי שקל, מפקד האירוע, מסר: "מדובר בתאונה מורכבת מאוד בה מעורבת משאית ומספר כלי רכב, מחזה קשה מאוד לכל מי שנמצא בזירה. אנו מבצעים הערכת מצב בכדי לחלץ את הלכודים ובשלב זה חילצנו שלושה לכודים בינהם שני הרוגים. לכודים נוספים נמצאים בתוך כלי הרכב שנמחצו מתחת למשאית מבצעים פעולות חילוץ ובסיוע מנוף שיגיע לזירת האירוע לסיוע". 

טפסר משנה אריאל אבן דנן שפיקד על האירוע: "לצערי אנו נמצאים בזירה קשה ומורכבת מאוד בכביש בין עזריקם לקרית מלאכי. לוחמי האש נחשפו פה למראות קשים מאוד ולזירה מורכבת בה משאית מחצה מספר כלי רכב כאשר מעורבים סה"כ חמישה כלי רכב פרטיים ומשאית. פעולות החילוץ נמשכו כשעה בה פעלנו עם כלים הידראוליים כבדים וסיוע של כלי צמ"ה בגלל מעורבות של משאית שעמוסה בציוד ומקשה על פעולות החילוץ. האירוע מסתיים עם שלושה הרוגים, פצוע קשה, פצוע בינוני ועוד ארבעה פצועים במצב קל. בשלב זה אנו מבצעים זיכוי של הזירה וחזרה לכשירות".

טפסר משנה אריאל אבן דנן בזירת התאונה בכביש 3708

החובשים של מד"א אוראל אסולין ומאיר אביבי סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות משאית שהתהפכה ותחתיה נלכדו 2 רכבים, רכב נוסף שהיה בסמוך ועוד 2 רכבים שהיו בתעלות בצידי הכביש. הגענו למקום בכוחות גדולים ומיד התחלנו בסריקה בזירה על מנת לאתר את כלל הפצועים ולהתחיל בטיפול הרפואי. בסיוע כוחות חירום נוספים חילצנו מאחד הרכבים שהיו בתעלות 2 פצועים, אישה בשנות ה-40 שהייתה מחוסר הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותה וגבר כבן 60 שנפגע באורח קשה הורדם והונשם בשטח ופונה לבית החולים אסותא באשדוד בניידת טיפול נמרץ".

מזירת התאונה בכביש 3703  (צילום: אלדד עובדיה, דוברות כב''ה דרום)
מזירת התאונה בכביש 3703 (צילום: אלדד עובדיה, דוברות כב''ה דרום)

מזירת התאונה בכביש 3703  (צילום: חיים לוין, תיעוד מבצעי מד''א)
מזירת התאונה בכביש 3703 (צילום: חיים לוין, תיעוד מבצעי מד''א)

"מרכב נוסף שהיה בתעלה בצידו השני של הכביש חילצנו 2 נשים כבנות 60 כשהן בהכרה מלאה, הן נבדקו בשטח ופונו גם כן לבי"ח אסותא באשדוד. אישה בת 61 וצעיר בן 22 חולצו מרכב שהיה בסמוך לחלקה האחורי של המשאית כשהם בהכרה וסובלים מחבלות בפלג גופם העליון. הם טופלו בשטח ופונו באמבולנס מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון. גבר בשנות ה 30 חולץ מרכב שהיה מתחת לחלקה האחורי של המשאית כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. אדם מחוסר הכרה נוסף נלכד ברכב פרטי מתחת לחלקו הקדמי של המשאית . נהג המשאית, גבר כבן 27 שהיה בהכרה מלאה ושכב על הכביש טופל במקום ופונה גם הוא לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב", הוסיפו.