כשעמלה אביטל רייכנר על עבודת השורשים שלה, גילתה פרטים היסטוריים מרתקים שהפכה לסרט שיצרה, 'פלוגת האלוקים'. הסרט מגולל את סיפורה של הפלוגה הדתית של חטיבת אלכסנדרוני, שתם בטרגדיה לאחר ש-67 מבניה, רובם ניצולי שואה, נפלו בקרב סמוך לקריית גת.  רייכנר שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ושיתפה את הסיפור העצוב. 

"יש פה סיפור שבמשך השנים לא כל כך ידענו עליו. פלוגה דתית בחטיבת אלכסנדרוני ששירתו בה עולים חדשים ונצר אחרון למשפחות שלהם, הגיעו היישר מהאוניות ישר לקרבות", סיפרה.

לדבריה, אחרי שהדרך לנגב נפרצה הפלוגה הדתית יצאה לקרב, "הם מדליקים נר שני של חנוכה, מגיעים ולא אפרט את כל הסיפור, הייתה שם חסימה של גדוד 35 שלא הצליחה, נפלו שם 14 לוחמי אצ"ל. בקרב מאוד קשה, לוחמים פנים מול פנים, הפלוגה הדתית הייתה אמורה לכבוש את התל והם באמת לקראת בוקר, הם מגיעים לכיוון התל ואז מגיעות שריוניות מכיוון פלוג'ה, ומתקבצים לחצר. הם מבינים שהם במצב על הפנים, המפקד לקח כמה בודדים, פורצים את הדרך החוצה ובזכות זה מצילים הרבה חיילים". 

"נפלו בקרב 89 לוחמים, מספר שאי אפשר לתאר, לא גדלנו על הסיפור הזה כמו שהיה ראוי שנגדל עליו. 67 חיילים מהפלוגה הדתית שהייתה מאוד מיוחדת. באותה תקופה, עדיין לא הייתה רבנות צבאית ורוב המטבחים בצה"ל לא היו כשרים, לכן היו כמה פלוגות דתיות. 20 מהנופלים ניצולי שואה, חמישה מהם נצר אחרון". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm