פיגוע קשה באלעד: שלושה בני אדם נרצחו הערב (חמישי) בפיגוע ביישוב, מצוד מתקיים אחר המחבל. הפיגוע התרחש בשתי זירות במקביל, אחת ברחוב אבן גבירול פינת יהודה הנשיא כשנהג רכב הותקף על ידי מחבלים ככל הנראה באמצעות גרזן, זירה נוספת בפארק העירוני. 

עדויות קשות מהפיגוע באלעד: "מהומה מטורפת, מפחיד פה"

"עומדים בפני מאבק": האזהרה של חמאס אחרי הפיגוע הקשה באלעד

פיגוע קשה באלעד: מחבלים עם גרזנים רצחו ישראלים ביום העצמאות

שר החוץ, יאיר לפיד, מסר: "שמחת יום העצמאות נקטעה ברגע. פיגוע רצחני באלעד מחריד את הלב והנשמה. שלושה נרצחו ועוד שלושה נפצעו בידי מחבלים שפלים. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן מכל, ומתפלל עם כל בית ישראל לשלומם של הפצועים. לא נכנע לטרור. לא ניתן למחבלים להפחיד אותנו. כוחות הביטחון ישיגו את הרוצחים ואת שולחיהם וימצו איתם את הדין. נמשיך להלחם יחד על העצמאות שלנו ועל בטחון אזרחי ישראל".

שר המשפטים, גדעון סער, אמר: "ערב קשה שמחק באחת את שמחת החג. תנחומי למשפחות הנרצחים בפיגוע הנפשע באלעד ואיחולי החלמה לפצועים. מחזק את כוחות הבטחון שלנו במצוד ללכידת המרצחים. המאבק על ארצנו ועל בטחוננו לא תם. ישראל תתגבר גם הפעם על הטרור המופנה נגדה. אנחנו במערכה ממושכת ונצטרך לפעול בה גם באמצעים חדשים".


 יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, אמר: "מוצאי יום העצמאות, יום הגאווה הלאומית שלנו, מסתיים בכאב לב גדול. אבל דווקא היומיים האחרונים מלמדים אותנו שאסור להישבר,  ושאין שום מצב שאנחנו נוריד ראש בפני הטרור- להיפך. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואת הפצועים. אני יודע שכוחות הביטחון לא יעצרו עד שיחוסלו המחבלים הנוספים".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, התייחס לאירוע הקשה ואמר: "עם צאת יום העצמאות נרצחו באכזריות יהודים בעיר אלעד. מחבק את משפחות הנרצחים ונושא תפילה לרפואה שלמה לפצועים בפיגוע הנורא. מחזק את כוחות הביטחון במרדף אחרי המחבלים". שרת האנרגיה קארין אלהרר: "הדיווחים מאלעד על פיגוע קשה מפלחים את הלב. משתתפת בצער משפחות הנרצחים ומתפללת לרפואתם השלמה של הפצועים. לא ניתן לטרור לנצח".


 שר התקשורת, יועז הנדל, מסר: "המלחמה בטרור הערבי גובה מאיתנו מחיר כבד. גם הלילה באמצע חגיגות העצמאות. ליבי עם משפחות הנרצחים ועם הפצועים. האירוע באלעד עדיין בעיצומו, הוא יסתיים רק עם חיסול המחבלים ולכידת הסייענים". 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ערב קשה. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב באלעד ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. במיוחד היום, יום העצמאות, אסור להשלים עם טרור ברחובות ישראל ומוטלת עלינו החובה להכות בו ביד קשה ולהשיב את תחושת הביטחון לאזרחים".

שר הרווחה, מאיר כהן, כתב: "ערב קשה מאוד בו נרצחו שלושה יהודים בפיגוע אכזרי. אני משתתף בצערם של משפחות הנרצחים, מתפלל להחלמתם של הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון אשר פועלים בשטח, נגיע למרצחים השפלים בכל מקום". שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מסרה: "‏ערב קשה כל כך עם הפיגוע הרצחני באלעד. שולחת ניחומים ענקיים למשפחות וחיזוק ידיים גדול לפצועים. המעבר מזיכרון לעצמאות וחזרה לאבל ולאובדן הוא בלתי נתפס. מחזקת את כוחות הביטחון במאמצים לתפיסת המחבלים ואת כוחות הרפואה שנאבקים על חיי הפצועים".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ', מסר: "פיגוע מחריד, רצח בדם קר של חפים מפשע שכל 'חטאם' שהם יהודים. אנחנו נתפוס את המחבלים ונבוא חשבון עם שולחיהם. שולח תנחומים למשפחות והחלמה לפצועים, ומודה לגורמי ההצלה שפועלים בשטח במסירות רבה". השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "פיגוע מחריד באכזריותו. אי אפשר לתפוס רצח בדם קר של חפים מפשע במכות גרזן. אבל כבד על הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. הצלחה לכוחות הביטחון ולכוחות ההצלה". 

זירת הפיגוע באלעד  (צילום: אלון חכמון)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)


ח"כ, שמחה רוטמן, אמר: "את הטרור חייבים לגדוע משורשו. ושורשו הוא המאבק של ערביי ארץ ישראל נגד שיבת ציון. כפי שספרנו לפני יום אחד בלבד, המלחמה הזו התחילה הרבה לפני הקמת המדינה, לפני 'הכיבוש', לפני 'ההתנחלויות'. ואת המלחמה הזו ננצח בעזרת ה' רק כשנגדע את התקווה של האויב".
 
יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "פיגוע קשה מאוד הערב באלעד. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח נגד המחבלים". יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, מסר: "בשעה קשה זו ליבנו ותפילותינו עם כוחות הביטחון שפועלים בשטח, עם משפחות הנרצחים, עם הפצועים ועם תושבי אלעד ועם ישראל כולו שקיבל תזכורת כואבת למלחמת העצמאות והקוממיות המתמשכת שלנו".


ח"כ דוד ביטן אמר: "ליבי עם משפחות הנרצחים והפצועים בפיגוע הקשה בעיר אלעד, עוד לא סיימנו לחגוג את עצמאות המדינה ומחבל בן עוולה החזיר אותנו למציאות הקשה בה אנו חיים". ח"כ אופיר סופר: "השימוש בגרזן זכור לנו מסיפורי הפרעות בלוב, מפרעות תרפ"ט וגם כעת. זה לא הנכבה של 48 לא חברון של 67, וכשמתחילים לחשוב על פתרון כל שהוא צריך לזכור את העובדה הזו בתור התחלה".

חבר הכנסת יואב גלנט שיתף: "האכזריות והשנאה של המחבלים אינה יודעת גבול - בטרור צריך לטפל בעוצמה, ביד ברזל וללא פשרות. תנחומיי לבני משפחות החללים; מחזק את ידי כוחות ההצלה והביטחון העושים מלאכת קודש. נרדוף ונשיג את אויבנו". ח"כ רם שפע: "ליבי יוצא אל המשפחות שאבדו את היקר להן מכל הלב איחולי החלמה מהירה לפצועים. המלחמה על המדינה שלנו קשה ואכזרית, נמשיך אותה בנחישות ובלי להסס בכל מקום ובכל זמן, גם עבור אלו שלצערנו שילמו בחייהם".

ח"כ שלמה קרעי תקף: "מאז ומתמיד מה שתדלק טרור הוא התקווה של המרצחים. לצערי, בממשלה הזו, תקוותם גדולה שבעתיים, המוטיבציה בשמיים והידיים מגואלות בדם הקדושים. הפקודה צריכה להיות: חיסול! אולי עכשיו סוף סוף תעצרו את כלל ההקלות, חסלו את סינוואר וראשי הטרור בעזה, סיגרו את הפרצות ותתחילו לעבוד". 

ח"כ מירי רגב כתבה: "פיגוע מזעזע באלעד. אכזריות שאי אפשר לתאר במילים. ביום העצמאות של מדינת ישראל, הטרור מעז להרים את ראשו. חייבים להילחם בטרור ביד ברזל וללא פשרות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, מאחלת החלמה שלמה לפצועים. אני מחזקת את כוחות הביטחון ובטוחה שבמהרה ישימו ידם על המחבלים הנתעבים".

ח"כ צחי הנגבי: "לבנו עם העיר אלעד, תנחומינו למשפחות הנרצחים ותפילותינו לרפואתם השלמה של הפצועים. אני מחזק את זרועות הביטחון במאמציהם לאתר את מבצעי מסע הקטל ביום חגה של מדינתנו". ח"כ מיקי זוהר אמר: "ביום העצמאות של מדינת ישראל האויב מראה לנו שוב את שנאתו, את אכזריותו ואת הרוע הצרוף שיוצא מתוכו. מי שמעודד טרור ומי שמגבה את הפיגוע המתועב הזה, צריך לחטוף מכה קשה שלא ישכח. האיסלם הקיצוני מבין רק כוח, צריך להראות לו את העוצמה שלנו. משתתף בצער המשפחות ומאחל רפואה שלמה לפצועים". 

ח"כ ישראל כ"ץ: "פיגוע טרור קשה באלעד במוצאי יום העצמאות, כשמחבלים רצחניים תקפו אזרחים שלווים שבילו בפארק. תנחומי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים בשטח להגן ולליכוד את הרוצחים".

ח"כ ניר ברקת אמר: "ערב קשה מאוד. הדיווחים מהפיגוע הרצחני באלעד מזעזעים. הלב כואב על הנרצחים בפיגוע. אני משתתף בצער המשפחות השכולות ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. עלינו לרדוף את מנהיגי החמאס וארגוני הטרור שקוראים לרצוח יהודים. הם חייבים לשלם מחיר כבד. מול הטרור ברחובות ערי ישראל עלינו לאפשר ללוחמים משוחררים לשאת נשק, לייצור מגע ולחסל מיד כל מחבל. אסור להשלים עם המציאות הזו".