הפיגוע באלעד: בעוד המצוד אחר מבצעי הפיגוע הרצחני שאירע אמש נמשך, משטרת ישראל פרסמה הבוקר (שישי) כי שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע, אשר נמלטו מהזירה הם: אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן ה-20, שניהם תושבי ג'נין. ההערכה היא ששני המחבלים עבדו בעבר בישראל כשוהים בלתי חוקיים, לא ברור עדיין האם באלעד עצמה אבל הכירו את האזור.

עדויות קשות מהפיגוע באלעד: "מהומה מטורפת, מפחיד פה"

"עומדים בפני מאבק": האזהרה של חמאס אחרי הפיגוע הקשה באלעד 

"אכזריות שאין לתאר": התגובות לפיגוע הקשה באלעד

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בסיומה של הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי: "המטרה לשים את היד על המחבלים, וכמה שיותר מהר. אנו משקיעים במאמץ מודיעיני ומבצעי עצום עם יתר שותפינו במערכת הביטחון בכדי להתחקות אחר נתיב בריחתם". במצוד פועלים כרגע מאות שוטרים ולוחמים ולצידם כוחות ביטחון נוספים.

נזכיר כי הפיגוע התרחש בשתי זירות במקביל. בזירה הראשונה באבן גבירול הקורבן, ככל הנראה מאבטח, ניסה להיכנס לרכבו והותקף על ידי מחבל חמוש בגרזן. בזירה נמצא הטלפון של אחד המחבלים לצד האקדח של המאבטח עם מחסנית מלאה, סימן שלא ביצע ירי.

לאחר מכן, המחבלים הגיעו למגרש משחקים של ילדים הסמוך לבית מדרש ורצחו במכות גרזן את אחד התושבים, אדם חמוש שהיה במקום ירה לעברם פעם אחת אך הוכה על ידי המחבלים בגרזן.

זירת הפיגוע באלעד, וידאו: אלון חכמון

בעקבות כך, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם מפקדי המשטרה בשטח. טרם כניסתו להערכת המצב, אמר: "שילמנו הערב מחיר כבד מאוד באירוע קשה. המשטרה, שב"כ וצה"ל מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע, ויניחו עליהם את ידם, חיים או מתים. אם יתברר לנו שהיה מי ששלח את המחבלים לבצע את הפיגוע, גם איתו נבוא חשבון. אנחנו נמצאים במאבק קשה מול טרור פלסטיני חסר מעצורים, ונכה בו בכל העוצמה בכפרים, בערים ובמחנות הפליטים".