הטרור מכה שוב: ברקע הפיגוע הקשה שאירע אמש באלעד, בו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו רבים נוספים, שוחח הבוקר (שישי) פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים.

בפתח השיחה, תקף יחזקאלי את התבטאותם של פוליטיקאים רבים בצל גל הטרור הנוכחי שפקד את הארץ. "חברים, לכו לשורש, לכו לבסיס, להסתה, למסגדים, לספרי הלימוד ולמה שאומרים בבתים, ותבינו שזה רק עניין של זמן עד שזה יתפרץ".

"סינוואר, שבתפקיד התורן, שמניע פה גלגלים שהתנועעו מאז ומתמיד לצערי. לפני 20 שנה יצאנו למבצע חומת מגן אחרי שנפל לנו האסימון ועכשיו לא נופל לישראל האסימון. מוטטנו את הרשות הפלסטינית, הורדנו את הטרור לאפס כמעט במשך כמה שנים והנה הוא חזר. למה הוא חזר? כי חשבנו שזה נגמר, זה כל העניין. כל פעם שאומרים לי שגמרנו את הטרור תסתכלו מה יש בתוך הערים", הוסיף.

בהמשך, התייחס יחזקאלי לגינוי שהוציא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפיגוע, וטען: "זה גינוי עבורנו. אתה רוצה לקרוא לזה גינוי? פעם ישבתי בלשכה של ערפאת כשהיה את הפיגוע בדולפינריון, ואז אמרו לי שהוא רוצה לגנות. שמעתי את הגינוי של הפיגוע ואחרי זה שומר הראש שלו אמר שהוא גם בירך את הפיגוע שהוא התקשר לחמאס".

"אבו מאזן עשה את זה כי לחצו עליו על זה והיו טלפונים אתמול ללשכה שלו מכל כיוון, במיוחד מהאמריקאים לגנות את הפיגוע. אני לא קונה פיגועים, אני קונה מעשים, חינוך והבנה. בהקשר הזה אנחנו מבחינת הפלסטינים עדיין אויב ומבחינתנו הם לא אויב. זו הסיבה ששר הביטחון עובד עם הרשות הפלסטינית. זו מערכת מאוד מתעתעת - סינוואר לא יורה טילים מעזה, הוא רק מכשיר את דעת הקהל בשטחים", הבהיר.

על השאלה האם צריך לפגוע ביחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, השיב יחזקאלי: "אם אתה מוריד אותו אתה צריך להמשיך, לתקוף ולפעול כדי להפיל את שלטון חמאס. אם אתה תחסל את סינוואר במבצע מדהים, אז ירו טילים מעזה ותצא למיני מבצעון - לא עשית הרבה אם לא תמשיך את הפעולה, למוטט את שלטון חמאס".

"למה מדברים עם שלטון חמאס כשרוצים להתהלך בחופשיות בעיר העתיקה בירושלים? אם השלטון הזה לגיטימי תעבוד מולו ואם לא תמוטט אותו. אנחנו לא יכולים לקחת החלטה כזו אמיצה להוריד את סינוואר, אני לא רואה מנהיג אצלנו שיקח את ההחלטה להוריד אותו. כי אז יהיו טילים ופיגועים, אנחנו בסוג של מצב שאנחנו לכודים בהרתעה פלסטינית חמאסית ואנחנו לא רואים את זה", הסביר.

לדבריו, במידה וסינוואר יחוסל יבוא מישהו אחר, "אם אתה לוקח בחשבון שטרור תמיד יהיה קיים וכל ההפוגות הן רק זמני חסד בהן את הצריך לפעול עוד יותר, אתה תנצח את המלחמה. אם אתה מתייחס לזמני ההפוגות כשקט ושלום אתה תקבל בפנים כאלו פיגועים. מאיפה השנאה הזו לרוצץ ליהודים ראשים בגרזנים? אלו אנשים שיש להם אישור עבודה בישראל".

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)

"כל אלו שמחלקים ממתקים יש אישורי עבודה. ישראל נותנת את רוב הדברים שהיא יכולה לרשות הפלסטינית ולפלסטינים – למה אנחנו מקבלים כזו שנאה בתמורה? זה מה שאתה צריך לשאול. התשובה היא שלא השלימו עם קיומנו, אז תהיה על המשמר", המשיך.

לטענת יחזקאלי, צריך לקבל זאת שאנחנו במלחמה תמידית, "אתה לא יכול לחיות בין הרגיעות בעזה ובין הרגיעות בשטחים. אם אתה רוצה באמת לטפל בטרור אתה צריך למוטט את שלטון חמאס בעזה. אני מאמין היום שהציבור בעזה לא יבחר בחמאס מחדש. אתה חייב להתחיל להילחם, זה מה שאני אומר. לא משנה מה, תוריד את סינוואר ואת כל ההנהגה שלו, תחסום את הגישה לכסף, אינני יודע מה".

עם זאת, סייג את דבריו ואמר כי "בחברה דמוקרטית שמקדשת רגיעה, שקט ושיגרה איננה יכולה ללכת לסבב. זה אומר שאתה מורתע על ידי חמאס ואז מה אתה קונה? עוד קצת שקט עד הפיגוע הבא לצערי".

"אם אתה נותן לחמאס לנהל את הר הבית, שבוע שעבר קראו בהר הבית לרוצץ ראשי יהודים והנה מישהו עשה את זה. סינוואר אמר קחו גרזנים ומישהו עשה את זה. אין קשר בין הדברים? יש קשר – תעמוד על המשמר, על המילים שהם אומרים, על התכנים שהם מסיתים, על מה שהם מלמדים את הילדים בבתי הספר ואז אתה תראה שאתה תוכל להינות פה מהמון שנים של שקט כל עוד אתה על המשמר", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM