ארגון פתחון לב, תחנות הדלק של סונול וחברת וניש מקיימים כבר חמש שנים פרויקט לאיסוף בגדי יד שנייה לנזקקים, שבמסגרתו מוצבות 150 מכליות איסוף הפזורות בתחנות הדלק ברחבי הארץ.

ממש לפני יום העצמאות, בתחנת הדלק בקרבת מחלף גלילות התקבל באמצעות אנשי התחנה דיווח לא שגרתי על כמות ארגזים עצומה שהושארה במקום על ידי משאית. נציגי פתחון לב מיהרו להגיע למקום, וספרו כמות של 110 ארגזים, המוערכים במשקל טון, הגדושים בפרטי לבוש, הנעלה ועוד.

התורמת ביקשה ככל הנראה להישאר אנונימית, והשאירה את הארגזים מבלי לציין שום פרטים מזהים. מנהלי תחנת הדלק מסרו לפתחון לב כי נצפתה אישה, אשר הגיעה בליווי משאית והורתה להוריד את כל הארגזים במקום.

במסגרת הפרויקט החברתי לאיסוף בגדי יד שנייה - פרטי הלבוש ממוינים במרכזי הסיוע של פתחון לב ומועברים ישירות למשפחות נזקקות.
בנוסף, בגדים שנמצאים לא ראויים ללבישה נמכרים למפעלים תעשייתיים כסמרטוטים, ועודפים תקינים מועברים לחנויות הביגודית של פתחון לב ומוצעים למכירה בעלות סמלית. הכנסות המכירה מופנות לרכישת סלי מזון עבור מבקשי הסיוע.

מנכ"ל פתחון לב אלי כהן מציין: "בכל חמש שנות הפעילות של הפרויקט הזה, ובכלל של פרויקטים דומים לו, איננו זוכרים כמות כזאת אדירה של תרומה שהתקבלה במפתיע על ידי תורמת יחידה ככל הנראה. אנו רוצים להודות ולהצדיע לה, ולמסור שבזכות רוחב לבה מבקשי סיוע רבים יזכו לקבלת הפריטים, ואת חלקם נוכל גם להמיר לסלי מזון לנזקקים. מבחינתי, אין דבר ישראלי יותר מאשר לפתוח את הלב ולתרום לטובת החלשים, ולא יכולנו לחלום על דבר כה מרגש במקביל לחגיגות יום העצמאות".