מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה אמש לחדור לישוב תקוע, הגיע לקו הבתים הראשון ונורה על ידי איש כיתת הכוננות, לאחר שזה ניסה לחדור לביתו. יאיר מימון, האזרח שנטרל את המחבל שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על האירוע.

בפתח דבריו סיפר על הרגעים הדרמטיים בהם זיהה את המחבל: "ישבנו במרפסת, בקצה המערבי של תקוע ופתאום בתוך הנוף הפסטורלי  אנחנו קולטים פרצוף, בן אדם שמטפס על הגדר שמולנו. זה מיד מקפיץ אותנו. אני צועק לו 'עצור, מי זה?' הוא ממלמל משהו לא ברור וממשיך לטפס, ומאותו רגע, הבנו שזה פיגוע". 

לדבריו, הוא ידע שמדובר בכמה שניות עד שהוא נכנס לתוך הבית, "רצתי להביא את הנשק, דרכתי אותו והתקדמתי לכיוון היציאה מהבית ואז הבנתי שאני צריך להודיע לכל כיתת הכוננות וכוחות הביטחון שיש פה מחבל, לא יכולתי לעשות את זה, אז ביקשתי ממירב אשתי להודיע".

"לצערי, הגדר של היישוב נמצאת במרחק של שלושה מטרים מהבית שלי, משום שהוא בקצה קו כחול. הבית ממש לא מבודד, הוא בקצה של שכונה גדולה. כשבנו את הגדר בקצה קו כחול, למרות שהגדר היא גדר מתריעה זה לא עוזר בכלום, כי עד שמגיעה ההתראה והסייר יוצא המחבל כבר בתוך היישוב", הסביר.

זירת ניסיון הפיגוע בתקוע (צילום: דובר צה''ל)
זירת ניסיון הפיגוע בתקוע (צילום: דובר צה''ל)

לדבריו, ההיתקלות הייתה מהירה מאוד במהלכה הוא קרא לו לעצור ולהרים ידיים, "בגלל שאנחנו בתוך יישוב אנחנו מבינים שיכולים להיות חפים מפשע, אולי תימהוניים, שמסתובבים. גם כשראיתי אותו מגיע עם סכין צעקתי לו לעצור, והוא ענה לי 'שקט' במבטא ערבי כבד, ואז הבנתי שתם הטקס". 

כשנשאל כיצד מגיבים ביישוב על המקרה, השיב: "אנחנו מודעים מאוד וערים מאוד לסכנות, אבל אנחנו לא חיים בפחד. אנחנו מלאי ביטחון, ומאמינים בכוחות הביטחון ובעצמנו, שנדע להגיב לדברים כאלה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM