מות כתבת אל ג'זירה בג'נין: דובר משרד החוץ, ליאור חייט, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתקרית בה נורתה העיתונאית שירין אבו עקל'ה למוות: "זהו יום לא קל, שהתחיל מוקדם מאוד והמשיך לאורך כל היום. הנקודה היא משמעותית מאוד פה בגלל הסיפור שמעורבת עיתונאית. בתור מי שעובד עם עיתונאים כבר המון שנים ושבעצמו היה עיתונאי, אני יכול לומר שמוות של עיתונאי זה דבר קשה מאוד, בעיקר בדמוקרטיה שבה אמורים לשמור על החופש שלהם - לא משנה מיהו העיתונאי ובאיזה ערוץ הוא משדר". 

"הסיקור של ישראל בעולם התחיל בצורה מאוד קשה. הכותרות הראשונות היו שישראל הרגה כתבת של אל ג'זירה. הצלחנו לעשות שינוי קטן, מינורי, אבל משמעותי כי הכותרות עכשיו, מרביתן, מדברות על זה שנהרגה עיתונאית ושיש בדיקה לגבי איזה צד הרג אותה. זה שינוי משמעותי בגלל שבצד הפלסטיני אין להם שום בעיה להצביע על ישראל ולהגיד 'ישראל אשמה' בלי שום בדיקה ושום הוכחה, בעוד שכל מילה שאנחנו אומרים נמדדת בזה שהמילה נבדקה והיא מאומתת. אנחנו לא יכולים להגיד כרגע שאנחנו יודעים מאיזה צד של האש היא נהרגה, אבל אנחנו כן יכולים להגיד שאנחנו מאוד מצטערים על המוות שלה - שנבדוק, שנעשה חקירה ושאנו קוראים לפלסטינים להצטרף לחקירה כדי להגיע לאמת", הוסיף.

לדבריו, "דובר צה"ל עושה עבודה נהדרת ומשתף אותנו בתוצרים - חלק ממה שכבר העלנו ברשתות של צה"ל מבוססים על העבודה שנעשתה בדיגיטל. כלומר, מצאנו סרטונים שבהם אפשר לראות ירי חסר הבחנה של מחבלים באזור שבו הייתה העיתונאית וזה אומר שיכול להיות שגם בירי הזה, הייתה פגיעה. אני מקווה מאוד שנצליח למצוא את הראיות המתאימות לחקירה כדי להוכיח שהיא לא נהרגה מאש צה"ל".

"יש יחס שונה לישראל וזה לא משהו חדש, אני חושב שגם אנחנו מתייחסים לעצמנו בצורה אחרת ובסטנדרט אחר, אבל אני חושב שהתהליך שצה"ל עושה הוא מספיק מסיפור הזה. העובדה שעיתונאי נהרג מחייבת אותנו להתייחסות שונה, כי לעיתונאים יש תפקיד. אז ההתייחסות שלנו היא באמצעות חקירה שאנו עושים כלפי עצמנו ולבדוק מה אנו יכולים להגיד על האירוע הזה. כמובן שיש גורמים שמנסים להפוך את האירוע הזה לאירוע בינלאומי - לכן, יש לו יחס מיוחד", סיכם. 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm