מיזם תיירותי־חברתי חדש מציע חבילות נופש ייעודיות לאנשים עם מוגבלויות. המיזם נקרא נופשק"ל והוא פרי יוזמת עמותת שק"ל – שילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות. מדובר למעשה בסוכנות תיירות לכל דבר, המספקת לאלפי אנשים החיים עם מוגבלויות פיזיות ונפשיות אפשרות להזמין חבילות נופש בארץ ובחו"ל, המותאמות לצורכיהם המיוחדים. זאת, בליווי מדריכי נגישות מקצועיים המלווים אותם במהלך החופשה. סבסוד מיוחד ניתן על ידי שק"ל למזמיני חבילות נופש שהינם מקבלי שירות בעשרות מרכזי העמותה ברחבי הארץ.

לדברי קלרה פלדלמן, מנכ"לית עמותת שק"ל: "המיזם נועד לספק לאנשים עם מוגבלויות, שאנו מלווים ביומיום, הזדמנות שווה ליהנות מחופשות. היכולת ליהנות מהאטרקציות התיירותיות השונות ללא מגבלת נגישות היא מפתח לחיזוק תחושת השייכות של אנשים עם מוגבלויות לחברה ויכולתם ליהנות מחיי תרבות ופנאי, כשווים בין שווים".

לרגל עונת התיירות הקרובה, משיקה הסוכנות ארבע חבילות נופש בארץ, ובכוונתה להציע גם חבילות נסיעה לחו"ל. הן כוללות בתי מלון קרובים למוקדי בילוי, לאתרי תיירות ולמסלולי טיולים מרכזיים. החדרים מוזמנים בקרבת בריכות השחייה וחדרי האוכל שבבתי המלון, כך שיתאימו למגבלות התנועה של הנופשים.

בנוסף, במסגרת החופשות, הסוכנות בונה סיורים וטיולים המשלבים הליכה במסלולים הנגישים לאנשים עם מוגבלויות, וכך גם לגבי פעילויות הפנאי והתרבות הנלוות לחופשה. שירות נוסף שמספקת הסוכנות כולל הסעות ממרכזי עמותת שק"ל לבתי המלון ברחבי הארץ ולמוקדי הבילוי באמצעות כלי רכב מונגשים. הסוכנות גם מספקת מדריכי נגישות צמודים, המלווים את הטיולים ומסייעים לנופשים בתפקוד היומיומי במהלך החופשה.