חבר הכנסת לשעבר ומייסד מרכז פרס לשלום אורי סביר הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 69. סביר, מאדריכלי הסכם אוסלו, היה דיפלומט, פובליציסט, ופוליטיקאי ישראלי שכיהן בכנסת ה-15. הוא היה נשוי לעליזה, ששימשה כסמנכ"ל ומנהלת מחלקת חינוך לשלום ולתרבות במרכז פרס לשלום, ואב לסופרת מיה סביר.

ממרכז פרס לשלום נמסר: "מרכז פרס לשלום ולחדשנות אבל על לכתו של אורי סביר ז"ל.  אורי, המייסד והמנכ"ל הראשון של המרכז, חתר כל חייו לפיוס בין עמי האזור. כדיפלומט מזהיר, חכם וברוך כישרונות מילא לצדו של שמעון פרס תפקיד משמעותי ורב חשיבות במאמץ להשכין שלום באזורנו. היוזמות שפיתח והוביל לעידוד שיתוף פעולה ישראלי-ערבי במגוון תחומים רחב, שיקפו את היצירתיות העצומה בה בורך ואת מסירותו המוחלטת לחזון השלום. מרכז פרס לשלום ולחדשנות מחבק באהבה רבה את רעייתו ד"ר עליזה סביר, בתו מיה וארבעת נכדיו, ואת משפחת סביר כולה ביום כה עצוב שבו הלך מאתנו אורי יקירנו".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה וח"כ מרב מיכאלי מסרה: "אורי סביר ז"ל תרם תרומה גדולה למדינת ישראל בשירות ארוך ומשמעותי בשירות החוץ, וכאחד מיוזמי הסכם אוסלו. סביר לא ויתר מעולם על חזון השלום והפתרון ההכרחי לקיומה ולביטחונה של מדינת ישראל ואנחנו במפלגת העבודה נמשיך להוביל את החזון הזה. ניחומים רבים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".