הסתדרות המורים הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה על רקע המשא ומתן לחתימה של הסכם שכר חדש בין המדינה להסתדרות. בהסתדרות מוחים לטענתם כנגד "גרירת הרגליים המכוונת של משרד האוצר בגיבוש הסכם השכר, אשר מובילה לעזיבה מסיבית של עובדי ההוראה באופן שמסכן את פתיחת שנת הלימודים הקרובה".

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "אם משרד האוצר ימשיך לגרור רגליים, נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עוד הרבה, כדי להציל את מערכת החינוך מקריסה. למרות שהתרענו בשבוע שעבר, לפני הכרזת הסכסוך, משרד האוצר אינו נוקף אצבע וממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערך החינוך. כולם מבינים שרק הסכם שכר מיטיב יוכל למנוע את קריסת מערכת החינוך ורק פקידי האוצר מתנהלים בעצלתיים. הם מנותקים ולא רואים בכלל את המציאות הקטסטרופלית שאיתה אנו מתמודדים מידי יום".

משרד האוצר, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם)
משרד האוצר, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם)

לדבריה, "פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך לנשים ומנסים להמשיך ולקבע את האפליה כלפי נשות מערכת החינוך שוב ושוב. ישראל מתייבשת ממורות וגננות כי נמאס להן לחזור הביתה עם משכורת עלובה" בהמשך, קראה בן -דויד לשרי הממשלה להתערב במשבר: "לא יכול להיות שבכל נושא הם מתעסקים פרט לנושא שנוגע לכל בית בישראל - קריסת מערכת החינוך. אי אפשר להשאיר נושא כל כך חשוב לטיפול של פקידי האוצר. הדרג הפוליטי חייב להתערב כדי למנוע את המשבר".

עוד נמסר מטעם ההסתדרות כי "בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, לא ימתינו ל-1 בספטמבר ויתחילו בצעדים ארגוניים בתקופה הקרובה. זאת כדי להאיץ את גיבוש הסכם השכר, שרק באמצעותו ניתן להתמודד עם העזיבה הגדולה".

מטעם משרד האוצר נמסר בתגובה: "צר לנו ששוב ושוב בוחרת הסתדרות המורים לנקוט באיומים בהשבתה על פני שיח והידברות. בימים אלו מקיים משרד האוצר דיונים לגיבוש תקציב המדינה, במסגרתו יוקצו תקציבים משמעותיים למערכת החינוך. משרדי האוצר וחינוך מאמינים שיש לחזק את מעמד המורה בדגש על המורים הצעירים בתחילת דרכם ובגיבוש מנגנונים שיקדמו יוזמה, מצויינות והובלת שינויים. אנו נמשיך לקיים משא ומתן ענייני כל עוד הסתדרות המורים בוחרת לקיימו במטרה להביא לשינוי ושיפור מערכת החינוך".