המפכ"ל קובי שבתאי התייחס היום (שלישי) לאירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה, בהם חברי כנסת שיבשו את עבודת המשטרה ואף תקפו את השוטרים. "כמפכ"ל, לא אתן שנעבור לסדר היום על פגיעה בוטה וכוחנית בשוטרים שעושים את משימתם בשם המדינה ובעבור אזרחיה. בטח לא מצד מי שאמור לשמש דוגמא ומודל של שמירה על החוק בפני בוחריו", אמר המפכ"ל באירוע הוקרה לכוחות המשטרה שארגנה חברת הכנסת ויו"ר הוועדה לביטחון הפנים מירב בן ארי. 

הוא הוסיף: "אסור להפוך את המשטרה ואת השוטרים לכלי משחק פוליטי וליעד לפרובוקציות. שוטרי ישראל לא ישליכו את נישקם, גם לא אלה המוסלמים שביניהם. והם ידעו שיש מאחוריהם מפקדים שמגבים את פעילותם. זו האחריות שלי כמי שעומד בראש הארגון וזו האחריות של כולנו כאזרחים, וכמקבלי החלטות בכנסת ישראל".

לדבריו, גל הטרור הנוכחי חשף שוב בפני החברה הישראלית את גבורתם של השוטרים שתמיד היו שם לאורך שנות ההיסטוריה. "כפי שזו חובתנו כלובשי מדים, מגני האזרחים, ואוכפי החוק לשרת ולהגן, כך זו גם חובתה של החברה ומנהיגיה לחזק את משטרת ישראל ואת שוטריה. שוטרים שבשנים האחרונות, ולא רק, ממלאים תפקיד מכריע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

"בכדי שמשטרת ישראל תמשיך לעשות את תפקידיה נאמנה, ולעמוד בכל משימותיה שרק הולכות וגדלות, נדרשת השקעה משמעותית בכוח אדם, במשאבים, בטכנולוגיה, בתקציב וגם בשכר, כוח אדם שיצמצם את הפער של מספר השוטרים בישראל ביחס למדינות האו אי סי די ויקנה לנו יכולת טובה יותר להגיע לכל מקום ולשרת את האזרח".

בהמשך הדגיש את נושא השכר, והצהיר: "כן שכר, כזה שראוי לשוטרי ישראל, כזה שיצמצם ולו במעט את הפער שיש כיום בין מה שהשוטר נותן למען החברה בישראל, לבין מה שהחברה בישראל מעניקה לו בחזרה. שכר שמכבד קצת יותר את אלה שהתגייסו בכדי לשרת את המדינה, סמליה וכל אזרחיה".
 
"לצד החובה לדאוג לאלו המשרתים, אנו גם חייבים להיות הרבה יותר רלוונטיים אל מול המתגייסים החדשים בעידן של מקצועות ההייטק, המדיה והסייבר, בכדי שיותר ויותר אנשים יבחרו להיכנס מתחת לאלונקה הכבדה שעל כתפינו. משטרה חזקה היא המתכון הבטוח למדינה חזקה, ולחוסן חברתי שנדמה שלפעמים הולך ונסדק", אמר.