החלטה שנויה במחלוקת של בית המשפט:  בית משפט השלום בירושלים החליט היום (שלישי) על שחרור 11 מתוך 15 העצורים, שהובאו לפתחו לאחר שהתפרעו בהר הבית ובהלווייתו של הצעיר שמותו נקבע בבית החולים, כחודש לאחר שמעד ונפצע במהלך הפרת סדר בהר הבית, שבה היה שותף. ברקע הכאוס המשתולל, והמאמצים הרבים של המשטרה לבצע מעצרים של פורעי חוק, נראה כי החלטה זו של בית המשפט אינה מוסיפה לתחושת המשילות, שגם כך אינה רווחת בקרב הציבור והמשטרה עצמה.

במשטרה החליטו להגיש בבית המשפט המחוזי ערר על החלטת השחרור של בית משפט השלום בירושלים, תוך בקשה להאריך את מעצרם ולבטל את החלטת בית משפט השלום, שהיתה שגויה לטעמה.

כזכור, שישה שוטרים נפצעו באורח קל ו-15 מפרי סדר נעצרו בעימותים שפרצו במהלך הלילה במספר מוקדים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה, זאת כאמור על רקע לוויה של חשוד שהפר את הסדר לפני כחודש בהר הבית כשהוא רעול פנים ויידה אבנים לעבר הכוחות, ובהמשך נפל במהלך מנוסתו, ובימים האחרונים מת מפצעיו בבית החולים.

הפרות הסדר האלימות התרחשו במהלך הלוויה ובסיומה, כולל בבית הקברות עצמו, ובמהלכה נפצעו השוטרים, שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נגרם נזק למספר כלי רכב ותשתיות, ואף נפגעו מספר עוברי אורח שהיו באזור.