האלימות בבתי החולים: אירוע חמור אירע הלילה (בין חמישי לשישי) בבית החולים וולפסון, במהלכו מטופל הכה רופא בחדר המיון בפניו ושבר את משקפיו. זאת, בצל שרשרת אירועים אלימים שאירעו השבוע במרכזים רפואיים ברחבי הארץ. במקביל, נעצר חשוד במעורבות בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים בתחילת השבוע. 

בבית החולים וולפסון הגישו תלונה במשטרה וגינו בכל תוקף אלימות נגד הצוותים המטפלים. עוד הודגש כי אירועים מסוג זה יטופלו בחומרה רבה מול רשויות החוק. במשטרה בודקים את גרסת הרופא מול מצלמות אבטחה. במקביל, המטופל לא קיבל טיפול והועבר למקום אחר, הוא לא עוכב. הגרסאות בבדיקה.

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, מסרה: "אנחנו משתמשים בכל הכלים שבידנו כדי שהצוותים שעובדים יום ולילה במסירות ובמקצועיות למען המטופלים יחושו מוגנים בעבודתם. אולם ניכר שצריך לטפל בנושא האלימות ברמה לאומית ולמצות את האכיפה והענישה כלפי כל הנוקטים באלימות״.

בית חולים וולפסון (צילום: אריק סולטן)
בית חולים וולפסון (צילום: אריק סולטן)

בתוך כך, תושב מזרח ירושלים בן 48 נעצר בחשד למעורבות בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים "הדסה" הר הצופים בירושלים בתחילת השבוע. החשוד הועבר לחקירה ויובא היום לבימ"ש לדיון בהארכת מעצרו. חקירת המקרה עודנה נמשכת ונעשות פעולות מגוונות לאיתור מעורבים נוספים.

מחקירת נסיבות האירוע עולה כי בני משפחה של תושב מזרח העיר שנפטר בבית החולים, ככל הנראה עקב מנת יתר שנטל, הגיעו למקום והחלו להתפרע, גרמו נזק במקום ותקפו אנשי צוות רפואי.

אירוע האלימות בבית החולים הדסה. צילום: דוברות הדסה

כמו כן, מוקדם יותר היום נעצרו שני תושבי הכפר אבו סנאן בחשד שתקפו השבוע מאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. זאת, לאחר שנקבע מותו של בן משפחתם, קורבן תאונת דרכים קטלנית.

מהחקירה עולה כי החשודים ניסו להתפרץ בכוח לחדר הטראומה במרכז הרפואי, תוך שתקפו באמצעות ידיהם ובבעיטות את מאבטחי בית החולים אשר ניסו למנוע מהם את הכניסה, כאשר בעקבות התקיפה אחד מהמאבטחים נזקק לטיפול רפואי. 

כאמור, בתום איסוף חומרי חקירה לרבות צפייה במצלמות אבטחה, שוטרי תחנת נהריה בשת״פ לוחמי יס״מ, עצרו שניים מבני משפחתו של הנפטר, בגילי 18 ו-21, לחקירה בתחנת המשטרה. בכוונת המשטרה לבקש הבוקר להאריך את מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה.