טרגדיות בדרום: שני ילדים כבני שלוש וארבע נהרגו היום (שישי) לאחר שאותרו ברכב נעול ביישוב חורה בנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותם לבית החולים סורוקה במצב אנוש, ותוך כדי פעולות החייאה נקבע מותם. רפ"ק אדיב אוחנה, קצין אג"מ תחנת עיירות, מסר כי "מתחקור ראשוני עולה כי הילדים שיחקו בקרבת הרכב ואז גילו כי אחת הדלתות פתוחה, נכנסו פנימה וננעלו בנעילת ילדים מבלי שהיו יכולים לצאת". חקירת המשטרה נמשכת.

פראמדיק מד"א אניס אבו דעבס וחובש בכיר במד"א, מאלק אבו ערארה, סיפרו: "סמוך לכיכר הכניסה לחורה חברנו עם רכב פרטי שהביא אלינו את שני הילדים שהיו חמים מאוד למגע. סיפרו לנו שהם שהוו זמן ממושך ברכב סגור וחולצו ממנו כשהם מחוסרי הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות ומיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל קירור, הנשמות וביצוע עיסויים. הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבי"ח כשמצבם קריטי".

בתוך כך, לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2011-2021) מתו 40 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. בשנת 2021 לבדה מתו 6 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "העונה החמה רק בראשיתה וכבר אנחנו עדים לאירוע קשה של שכחת ילדים ברכב. בשבוע הקרוב נציין את שבוע בטיחות הילד בסימן קיץ בטוח. אני קוראת לכל ההורים, אל תסמכו על ניסים. מאמצים הרגל מציל חיים - פותחים את הדלתות האחוריות בסוף כל נסיעה או מתקשרים לבן או בת הזוג מהחנייה, ובנוסף מתקינים בכל רכב אמצעי חכם למניעת שכחת ילדים".

מוקדם יותר, אירע אירוע טרגי נוסף בדרום. נער כבן 15 אותר על ידי צוללנים ללא רוח חיים במאגר מים בשטח פתוח, דרומית-מזרחית לצומת שוקת. לאחר פעולות סריקה נרחבות, אותר הנער במים וחולץ ללא סימני חיים. מותו נקבע במקום.

מאגר המים בו אותרה גופתו של הנער בן ה-15 (צילום: דוברות תחנה אזורית ב''ש)
מאגר המים בו אותרה גופתו של הנער בן ה-15 (צילום: דוברות תחנה אזורית ב''ש)

ד"ר אנטולי פלומבוים רופא משטרתי ומתנדב מד"א סיפר: "בשעות הבוקר התקבל דיווח על הנער שנעדר במאגר המים. לאחר שעות רבות של חיפושים הוא אותר מחוסר הכרה במים וחולץ. ביצעתי בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצתי לקבוע את מותו."

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו מקרה הטביעה השלישי מתחילת השנה שהסתיים במוות. בשנת 2021 טבעו למוות 19 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "העונה החמה רק בראשיתה וכבר אנחנו עדים לטביעת נער במאגר מים. בשבוע הקרוב נציין את שבוע בטיחות הילד בסימן קיץ בטוח ומניעת טביעות.  זה הזמן לכולנו - הורים, בני נוער וקובעי מדיניות - לפעול יחד כדי להעלות מודעות לסכנות ולהנחיות הבטיחות למניעה כדי שנעבור את הקיץ בשלום".