המתיחות הביטחונית: גורם בכיר במשטרה התייחס היום (שני) לסערה שפרצה בעקבות החלטת בית משפט השלום בירושלים לקבל את ערעורם של נערים שהשתחוו וקראו "שמע ישראל" ברחבת הר הבית, וביטל את הרחקתם מהמתחם. "ההחלטה מתייחסת לארבעת הנערים ספציפית, נקודתית", אמר.

לדבריו, אין באמירת בית משפט השלום כדי לפסול או לבטל את כללי ההתנהלות הנהוגים על פי החלטת משטרה בהר הבית, ואין בה כדי להוות תקדים, ולא בכדי המשטרה מתכוונת כבר הבוקר לעתור לבית המשפט המחוזי ולערער על ההחלטה מאתמול. 

במשטרה מציינים כי כללי ההתנהלות בהר הבית עדיין שרירים וקיימים, וכי עקב כך גם עוכב הבוקר חרדי שהפר את הכללים ולא ענה לקריאה ולאזהרה שניתנה לו. "המשטרה התוותה כללים המתייחסים לכלל הדתות ולכלל המבקרים בהר הבית, וזאת כדי לשמור על סטטוס קוו ולמנוע אפשרות של הסלמה והפרת השלום וביטחון הציבור. מי שמפר את הכללים הללו יטופל על ידי המשטרה ויינקטו נגדו סנקציות בדיוק כפי שמופיע בהחלטה", אמרו גורמים במשטרה.

מעצר יהודי בהר הבית, קרדיט רועי זאגא

הם הוסיפו כי "בית משפט השלום התייחס אתמול לאירוע אחד, אמר את דברו, אולם אין בכך כדי להשליך על כלל הביקורים בהר הבית, ולכן המשטרה ממשיכה בהתנהלותה כל עוד לא תתקבל החלטה חלוטה אחרת מערכאה גבוהה יותר. גם בהחלטה מאתמול כותב השופט כי מדובר בהחלטה נקודתית, וטוב יעשו כל הגורמים שיפנימו את הפסקה הזו בהחלטה, ודי בכך כדי להבן שאין בהחלטה מאתמול כדי להוות אמירה כלשהי לגבי ההתנהלות בהר הבית".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "רואה בחומרה רבה שמשטרת ירושלים לא מקיימת החלטת שופט לפיה מותר להתפלל ולומר שמע ישראל בתוך הר הבית. לפי התיעוד, שוטרים מנעו מיהודים להיכנס עם טלית ותפילין, אני חושש שאי כיבוד החלטות בית המשפט על ידי המשטרה, הינה סופה של הדמוקרטיה, משטרה שלא מכבדת החלטות של בית משפט נוהגת באנרכיה, מה נגיד לילדים ולנוער שלנו כאשר הם רואים שלא מכבדים החלטה של בית משפט?".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה למעצר: "כללי ביקור וסדר נהוגים בהר הבית לאורך שנים ארוכות ונאכפים על ידי משטרת ישראל בהתאם. כפי שצויין אמש, בית המשפט ביסס החלטתו על פגם שנפל לגישתו בהליך וציין מפורשות שאין בהחלטתו משום קביעה כלשהי הנוגעת בחופש הפולחן בהר הבית. יובהר כי כללי הביקור במקום נותרו בעינם ומשטרת ישראל תמשיך לאכוף אותם כפי שהם".