הפגנה עם דגלי פלסטין נערכה היום (שני) באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, כאשר מולה נערכה הפגנה של סטודנטים עם דגלי ישראל שקראו לעברם "בושה". לצד זאת, האוניברסיטה מנעה כניסה של תושבים עם דגלי ישראל לקמפוס, בטענה לשמירה על שלום הציבור. 

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות".

"על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות", ציינו. 

בעקבות התמונות שפורסמו ברשתות מן ההפגנה, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', תקף באופן חסר תקדים את נשיא האוניברסיטה, דניאל חיימוביץ'. במכתב תקיף ששלח אליו, פתח דנילוביץ': "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש".

דנילוביץ' הוסיף כי "אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך". כמו כן, הוסיף ראש העיר: "ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית".

לסיום, חתם דנילוביץ' את מכתבו: "חייב לומר לך, אני מתבייש!". 

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "למה הרשנו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? פעם ראשונה שסטודנטים בקמפוס ביקשו לקיים הפגנה ולהניף את דגל פלסטין. בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים. מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה".

"אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות בהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו. אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנפנף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי".

בשבוע שעבר, שלושה חשודים נעצרו במהלך הפגנת הסטודנטים הערבים בכיכר אנטין באוניברסיטת ת"א, לציון יום הנכבה, בגין תקיפת מפגינים ושוטרים והפרת הסדר במקום. מולם התקיימה הפגנה נגדית של ארגון הימין "אם תרצו", ובמקום התפתחו עימותים בין שני המחנות. סטודנטים ערבים הניפו דגלי אש"ף, ומולם. פעילי אם תרצו הניפו דגלי ישראל.