כ-65 שנה לאחר שהחלו להיערם עדויות על היעלמות ילדי תימן והבלקן, היום נפתח קברו של עוזיאל חורי לבדיקה רשמית על ידי משרד הבריאות במטרה להוציא שרידי הגופה לשם זיהויה ולקיחת דגימת DNA. בתוך הקבר שנפתח, התגלו שרידי שתי גופות שונות - והתהליך הופסק עד לקבלת אישור משפטי להמשכו. על כך, עו"ד רחל דותן, המייצגת את משפחת התינוק עוזיאל חורי ז"ל, שוחחה הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

בפתח דבריה, אמרה עו"ד דותן: "אחרי שעות של פתיחת הקבר כשהגיעו לעומק של 60 סנטימטר, מה שנראה לנגד עינינו היה שהחפירה הייתה מוטת לצד ימין. בכדי להבין, ממצבה למצבה יש מרחק קבוע של 10 סנטימטר וראינו שהבור שנפתח הוא בהטיה באלכסון לצד ימין אז באופן טבעי רואים את הקצה של אותו הקבר שנמצא בצד ימין, וכשביקשנו מהאנתרופולוג מטעם המדינה לפתוח אותו הוא אמר שזה לא בסמכותו הואיל והוא רואה בעצם שני קברים".

לאחר מכן, נשאלה האם במצב הנתון, מדובר בשני שלדים של תינוקות, והשיבה: "לא. עוד לא הגענו למצב שבו נמצאו שלדי תינוקות או שרידים כלשהם. אנחנו נמצאים בשלב של הקבר עצמו, קבר מבטון. לאורך כל החפירה אסור היה לנו להתקרב והיינו חייבים להיות במרחק 20 מטר. בסוף התהליך הוא קרא לנו בכדי שנראה את מה שהוא רואה, ומה שראיתי זו חפירה אלכסונית שבאופן טבעי מציץ גם הקבר בצד ימין. ביקשתי שיפתח את הקבר והוא אמר שמדובר בשני קברים ולא רצה לפתוח אותו. הם רוצים להערים קשיים, וישנה דרישה לעכב את ההליך".

בסיום, נשאלה אם משפחתו של חורי חושבת שהוא נחטף, והשיבה: "המשפחה לא ראתה את גופת הילד, היא לא ראתה את הקבורה. מסקנות ועדת קדמי הייתה, שהילד קבור במקום בו היינו היום, והמשפחה באה בטענה - זו הדרישה שלה. האנתרופולוג מטעם המדינה טען שהוא ראה שני קברים במקום ולא פתח אותם, אבל ממה שאני ראיתי הקבר מראש נחפר באלכסון".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm