המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן הנציח הערב (רביעי) את השוטר אמיר חורי שנרצח בפיגוע בבני ברק. חורי למד משפטים במרכז תוך כדי עבודתו במשטרה. באירוע מרגש במעמד בני משפחתו, ובת הזוג שלו שני, נשיא המרכז פרופ' יורם בלשר, דיקאנית הסטודנטים, יעל סנאי, דיקאנית הפקולטה למשפטים פרופ' גילה שטופלר, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, וסגן ראש עיריית בני ברק.

דיקאנית הפקולטה למשפטים ציינה כי מטרתה של התוכנית החדשה לקדם צדק חברתי, שוויון, רב-תרבותיות ומחויבות מקצועית וחברתית בקרב הסטודנטים והסטודנטיות בפקולטה למשפטים. בתוכנית ישתתפו מדי שנה 15-12 סטודנטים ממגוון קבוצות האוכלוסייה שמייצגים את הפסיפס האנושי שמרכיב את ישראל. הסטודנטים שייבחרו יהיו בעלי מחויבות לצדק חברתי וזכויות אדם וכן בעלי כושר מנהיגות ויכולת הובלת פרויקטים. "התכנית החדשה תסייע להצמיח במרכז האקדמי דור חדש של בוגרים בעלי מחויבות לצדק חברתי, למצוינות ולמנהיגות, בדמותו של אמיר ח'ורי ז"ל", אמרה.

האירוע לזכרו של אמיר חורי (צילום: המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן)
האירוע לזכרו של אמיר חורי (צילום: המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן)


אביו של חורי, ג'ריס, שהיה בעבר שוטר במשטרת ישראל, הודה למרכז על הדרך בה מונצח בנו וציין כי למרות שחלפו חודשיים מאז שנפל, זרם המבקרים בביתם לא פוסק. "איבדנו בן היקר והמדינה איבדה גיבור גדול", אמר. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר כי "את הפעילות של אמיר אנו כבר מלמדים בקורסים השונים לרבות קורסי ההכשרה בלחימה מאופנוע". הזמר אלקנה מרציאנו שר את השיר האהוב על אמיר ושני שהשניים תכננו לצעוד לצליליו ביום חתונתם.