אלוף פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הודיע היום (חמישי) לתנועת "שלום עכשיו" כי לא יאפשר לפעיליה לקיים בשבת הקרובה את הצעדה לעבר הישוב חומש. בנימוקי החלטתו נכתב כי  "כניסת ישראלים למרחב היישוב המפונה חומש אסורה מכוח יישום תכנית ההתנתקות". 

בעקבות ההודעה, פנה ח"כ מוסי רז, לשר הביטחון ואמר: "על שר הביטחון לאפשר את הפגנת שלום עכשיו בשבת במאחז העבריינים חומש בדיוק כפי שאיפשר את צעדת המתנחלים למקום לפני חודש. הגיע הזמן לפנות את העבריינים מחומש".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין: ״באפריל הצבא אבטח את האלפים מהימין שצעדו לחומש, עכשיו שהשמאל רוצה לצעוד, צה״ל מודיע שלא יאפשר זאת. על שר הביטחון בני גנץ להתערב במיידי ולאפשר את הצעדה״. מלוחמים לשלום נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים לגלות שאלוף פיקוד מרכז מכיר היטב את חוק ההתנתקות ומצפים שלאור כך יורה על פינוי מידי של חומש. אם הבולדוזר שלו יגיע לפני שלנו בשבת - נשמח מאוד". 

משלום עכשיו נמסר: "אלוף הפיקוד פוגע בחופש הביטוי ובזכות שלנו למחות. אם אכיפת חוק ההתנתקות כל כך חשובה לאלוף, איך ייתכן שחבורת שונאי ישראל שוהה כעת בחומש ואיש לא מפנה אותה ? נראה שיש דין אחד לעבריינים, שעושים מה שרוצים ועוד מקבלים אבטחה צמודה, ודין אחר לישראלים שומרי חוק. אנו דורשים משר הביטחון להורות לאלוף הפיקוד לחזור בו מהאפלייה, ולאפשר לנו לצעוד לחומש בדיוק כפי שהתאפשר למתנחלים".

תגובת דובר צה"ל: "המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה". המדיניות הנהוגה כעת היא אכיפת חוק ההתנתקות שאוסר כניסת ושהיית ישראלים בשטח היישוב המפונה חומש, למעט אנשי הישיבה אשר הוחרגו לכך באישור שר הביטחון.

כזכור, "שלום עכשיו", הודיע כי יקיימו צעדה בצהרי יום שבת הקרוב לעבר היישוב חומש שבצפון השומרון. התנועה הודיעה כי בסיום הצעדה פעיליה יפרקו את מבני המאחז שהוגדר כלא חוקי. עוד ישתתפו באירוע הארגונים: "מחזקים", "שוברים שתיקה", "קריים מיניסטר", "לוחמים לשלום", "זזים", "אמהות נגד אלימות", "קואליציית המסיק", "מסתכלים לכיבוש בעיניים", "מחסום ווטש" ו"פעילי הבקעה".

בתנועה נימקו את הפעילות המתוכננת ואמרו: "המאחז הלא-חוקי בחומש הוא מוקד של אלימות מתנחלים היושב על קרקע פרטית של פלסטינים והכניסה אליו אסורה בחוק. זהו מאחז של שונאי ישראל שגוררים את המדינה כולה להתבוסס בסכסוך דמים. הוא הוקם ומתוחזק על ידי הנהגת המתנחלים ודינו להתפנות כפי שנעשה פעמים רבות בעבר".

מוקדם יותר היום, קבע בית המשפט העליון כי המועד האחרון לתשובת המדינה בעניין חומש נדחה מהיום ליום ראשון. במידה ולא יהיה שינוי דרמטי, המדינה צפויה להשיב שדין הפינוי יתבצע, אך העיתוי ייקבע על ידי הדרג המדיני בלבד. כזכור חומש  פונתה במסגרת תכנית ההתנתקות בשנת 2005 וכניסת ישראלים נאסרה.