ארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית הודיעו היום (חמישי) כי לאחר שלא הושגו הסכמות במשא ומתן מול משרד התחבורה ובמידה ועד יום שני לא תתקבל תשובה לגבי דרישתם להעלאת שכרם ושיפור תנאי עבודתם, הם יפתחו בשביתה. "לפי התנהלות המשא ומתן ניראה שמשרד התחבורה מנסה למשוך זמן ולא באמת מנסה להביא פתרון למען אלפי הנהגים. אנחנו מאוכזבים מהתנהלות הזו שלא משאירה לנו ברירה אלא לחזור לבית הדין ולצאת לשביתה ענקית שתרעיד את המדינה", נמסר.

עוד נמסר: "לבקשת משרד התחבורה העברנו לו את דרישתנו בכתב והבהרנו שבמידה ועד ליום ב' לא נקבל תשובה סופית שהם הולכים לעלות את השכר ולשפר דרמטית את תנאי עבודתנו נחזור לבית הדין לעבודה ונדרוש שביתה שתרעיד את ישראל. אנו קוראים לשרת התחבורה מרב מיכאלי לצאת מהטיקטוק ומסע יחסי הציבור שלה ולהעלות דרמטית את שכר הנהגים".

כאמור,  ארגון הנהגים בהסתדרות הלאומית החדשה הודיע היום על שביתת אזהרה, זאת בשל הקשים שעולים במשא ומתן מול משרד התחבורה. ראובן לוי, נהג אוטובוס וחבר ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית מסר: "הגיע זמן ששרת התחבורה תפסיק לעשות סיבובי יחסי ציבור ותתחיל לעבוד למען התחבורה הציבורית. תחבורה ציבורית היא לא מותרות, וכנראה שמי שנוסעת עם נהג פרטי לא מבינה זאת. אנו  מרחיבים את המחאה גם לצמתים נוספים בכל רחבי הארץ לקראת השבתה כוללת של הענף. קוראים למרב מיכאלי לרדת אל העם, לצאת מהטיקטוק כי התחבורה הציבורית קורסת".

שלטים בתל אביב נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)
שלטים בתל אביב נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)

כזכור, חבר הכנסת מיכאל ביטון הודיע אתמול כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית. ביטון תקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי במהלך הדיון בוועדת הכלכלה: "לא זוכר אותה כפרלמנטרית מצטיינת - 20 שנה לא ראיתי אותה בוועדות". עם זאת, הוא טען כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה. 

חבר הכנסת מיכאל ביטון: אפסיק להצביע עם הקואליציה. צילום: ערוץ הכנסת

לאחר הודעתו הדרמטית, ביטון נעל את הישיבה והוסיף: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי. אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתח"צ ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".
 
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית הגיב להודעה, ומסר כי "שרת התחבורה חושבת שהיא יכול להתעלם מהכנסת, מהנהגים ורק לתקוע את הראש בטיקטוק כל היום. אנחנו מברכים את ביטון על עמידתו האיתנה מול שרת התחבורה הכושלת בהיסטוריה".