מאבק בתופעה: בתקופה האחרונה התרחשו מספר אירועי אלימות קשים בבתי החולים ברחבי הארץ, במסגרתם הותקפו צוותי רפואה על ידי מטופלים או בני משפחתם. רצף האירועים הזה עורר שוב את השאלה - כיצד ניתן להיאבק בתופעה. ברקע המקרים הללו, שר המשפטים, גדעון סער, פרסם היום (שישי) תזכיר חוק להחמרת ענישה כלפי תקיפת צוותים רפואיים.

על פי התזכיר, על תקיפה צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי, יוטל עונש של עד חמש שנות מאסר. התיקון יחול על כל "מטפל", כולל חובשים ופרמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה.

כיום, ניתן להטיל על תקיפה שכזו עד שלוש שנות מאסר בלבד. כמו כן, ניתן היום להטיל עונש של חמש חמש שנות מאסר על תקיפה צוותי רפואה, אך רק אם התקיפה נעשתה תוך כדי פעולת חירום וכוונה נגד צוותים רפואיים מסוימים. כאמור, התיקון המוצע מחיל את העונש המחמיר על תקיפות שנעשו במהלך כל טיפול רפואי שהוא, ואם כוונו נגד סוגים שונים של מטפלים.

כזכור, במהלך השבוע האחרון אירעו מספר תקיפות קשות של צוותים רפואיים. בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, בני משפחתו של תושב מזרח ירושלים שנפטר ממנת יתר תקפו את הצוותים הרפואיים, שברו חלונות וניפצו מחשבים. 

מקרה נוסף של תקיפה מסוג זה אירע גם בבית החולים וולפסון בחולון, כאשר מטופל היכה רופא בפניו ושבר את משקפיו.