התאונה הקשה בכביש 90תושבים מיישובים בערבה התיכונה יצאו היום (שבת) להפגנת מחאה נגד הממשלה, לנוכח אוזלת היד הנמשכת עשרות שנים בגין אי הרחבת כביש הערבה לדו-מסלולי. שרת התחבורה, מרב מיכאלי, התייחסה לטענות ומסרה: "הלב נשבר על ההרוגים בתאונה הנוראית בכביש 90 הבוקר. כמו שהבטחתי עם כניסתי לתפקיד, כבישים מסוכנים הם בראש סדר העדיפויות, ולכן בהחלטה שלי, כבר באוגוסט הקרוב יצא מכרז להרחבת 20 ק"מ בכביש 90 בנתיב נוסף, הוספת גדר הפרדה ועמודי תאורה. נמשיך לעשות הכל כדי להוריד את מס' תאונות הדרכים".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמותיהם של שלושה מהרוגי התאונה בכביש 90. השלושה, בני משפחת שוויקי בירושלים - עומר עביד בן ה-65 ושני נכדיו - נור בת ה-14 ודאוד יעקוב בן הארבע.

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, מאיר צור, תקף: "ממשלות ישראל לדורותיהן מזניחות את כביש 90. לא נסבול יותר, מספיק עם הברבורים. אם לא יפעלו מידית בכביש ולא ירחיבו אותו, נצא לפעולות מחאה ונחסום את הכביש".

כמו כן, מאיר צור התייחס לתאונה הקטלנית ומסר: "אנשים שנסעו לבלות, חוזרים בארונות. פשוט לא נתפס איזה הזנחה יש כאן של ממשלות ישראל במשך שנים. מפנים גופות כמו שדה קרב, דבר שהדעת לא יכולה לסבול. שוב יש נרצחים על כביש הערבה, נרצחים בתאונות דרכים. הם נרצחים כי ממשלות ישראל לדורותיהם מזניחים את כביש 90, כמעט כל יום יש תאונה וכמעט כל שבוע יש תאונה קטלנית. זה פשוט בלתי נסבל ולא סביר במדינה מתוקנת שאנשים שיוצאים לחופש, נרצחים על הכביש".

בהמשך אמר: "הממשלה העסוקה במאבקים פופוליסטיים ושמירה על כסאות- מזלזלת בתושבי הערבה, ציבור הנהגים, הנוסעים, החיילים, המטיילים וכלל משתמשי כביש הערבה האדום, ולא מקדמת הרחבתו לדו מסלולי דו נתיבי- כמשימה לאומית להצלת חיי אדם, זאת למרות הבקשות והנתונים הקשים מהתאונות על כביש 90 המונחים לפני השרים וחברי הכנסת. רק בעשור האחרון אירעו 234 תאונות דרכים בכביש הערבה 90, האדום מדם, בהן נפגעו 462 בני אדם, מהם 33 הרוגים".

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, מאיר צור, בזירת התאונה בכביש 90 (צילום: מועצה אזורית הערבה התיכונה)

בתוך כך, גם עמותת אור ירוק דרשו לפעול מיידית להרחבת כביש 90: "הכביש ממשיך להוות מפגע בטיחותי לכל מי שנוסע בו. מדינת ישראל משקיעה מיליארדי שקלים בתחבורה, אבל לא מוצאת כסף כדי למנוע מוות ידוע מראש בכביש הדמים הזה. כמה עוד אנשים צריכים להיהרג כדי שמישהו יחליט להעביר את הכסף, לשפר את התשתית ולמנוע צער, סבל וכאב מעוד משפחות רבות. למרות הבטחות רבות , מעט מאוד נעשה והציבור משלם את המחיר הכבד. חייבים להפוך את כביש הערבה לכביש בטוח עם הפרדה בין הנתיבים וצמתים מוסדרים".

עוד נמסר מהעמותה: "אנחנו בפתחו של החופש הגדול והקיץ והתנועה לדרום תגבר וכך גם הסכנה למעורבות בתאונה. גם חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית כבר עכשיו כדי למנוע עבירות תנועה מסכנות חיים".

מנתוני תאונות דרכים שהתרחשו בעשור האחרון (2020-2010) במקטע הדרומי של כביש 90 (170 ק"מ דרומיים של הכביש, מאילת בדרום ועד צומת ערבה צפון) ופרסמו בכנסת, עולה כי 142 תאונות דרכים התרחשו בתקופת זמן זו, מהן 75 היו קלות, 43 היו תאונות קשות ו-24 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרגו 35 איש.