שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מסר היום (שבת) כי הממשלה צפויה לאשר את דרישתו לעמדות שיטור בכל בתי החולים. "ההסתה נגד אנשי הבריאות בתקופת הקורונה והאלימות נגד הצוותים הרפואיים, הם חלק מאותה הבעיה ואסור שנשלים עם קיומה. התחייבנו ונבצע, נמגר את האלימות, נגביר את האכיפה והענישה. לא יהיו פשרות בעניין הזה", אמר השר הורוביץ.

"הצוותים הרפואיים שעומדים בחזית ההגנה על הבריאות של כולנו, לא צריכים להתמודד עם ביריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה", הוסיף שר הבריאות, "כפי שהתחייבתי נציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. השוטרים יעסקו באכיפה, והרופאות והרופאים יעסקו ברפואה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

על פי ההצעה שתובא לאישור הממשלה, שוטרים יוצבו בקביעות ב-28 בתי חולים. ההחלטה כוללת הקצאה של 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקלים.

כזכור, בשל האלימות המרובה בבתי החולים, ההסתדרות הרפואית הודיעה בשבוע שעבר על שביתה של 24 שעות במחאה על האירוע האלים שאירע בבית החולים הדסה שבירושלים. השביתה כללה את כל בתי החולים הציבוריים והרופאים עבדו במהלך אותו יום במתכונת שבת.