הקטל בכבישים: מאיר צור ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה אמש, ובה נהרגו ארבעה בני אדם. בראשית השיחה, צור ציין כי "ב-20 השנים האחרונות נרשמו למעלה מ-80 הרוגים בכביש הזה". המגישים ציינו ב-103FM כי משמעות הנתונים הללו היא שישנם ארבעה בני אדם אשר מקפחים את חייהם מדי שנה בכביש, והוא השיב: "אכן כך, והנתון רק הולך וגדל והכביש הופך להיות מסוכן וקשה מיום ליום".

"מזה 20 שנה שאנחנו מדברים על הצורך בהרחבת הכביש - וכל הזמן הזה שמענו הרבה דיבורים, והיו מעט מעשים", הוסיף, "אני אומר מעט מעשים - כי יש מעשים, החלק הדרומי של הכביש החל להיסלל". הוא נשאל מה מונע את הרחבת כביש 90 והסביר: "מה שמונע זה לקבל החלטה, לתת תקציב ולסלול את הכביש".  

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התאונה בכביש 90 (צילום: דוברות המשטרה)

בכמה כסף מדובר?
"כמיליארד וחצי שקל, כדי שמאילת עד צומת הערבה יהיה כביש עם 4 מסלולים. בסופו של דבר, אנחנו רואים פה את תפיסת הממשלה על הפריפריה. כביש הערבה זה נטו המראה של הפריפריה במדינת ישראל. זה לא כביש שמדינה מתוקנת יכולה להרשות לעצמה. יש 80 הרוגים, אבל אנחנו לא סופרים את הפצועים. אין שבוע שאין פה פצועים קשה, אין שבוע שאין הליקופטרים על הכביש שמחלצים אנשים. יש כאן מתנדבים שעוסקים בזה ואנשי מד"א, הם כל יום באירועים האלה, אירועים בלתי נתפסים. אתה מגיע למשפחה שבסך הכול רצתה לחזור הביתה בשלום מחופשה באילת ואתה רואה את השקיות עם הגופות על הכביש, זה בלתי נתפס, הליקופטרים וחילוצים, כאילו שאנחנו באירוע צבאי, והפצועים הקשים - הם מעבר לנתון של ההרוגים, זה פעם בשבוע. יש כאן הליקופטרים ואמבולנסים שמחלצים והכביש חסום. כשאין הרוגים, לא שומעים, אבל בסוף משפחות מתרסקות".

ראש המועצה ציין כי "כאשר סוללים כיום כביש הכולל שני מסלולים לכל כיוון - אז תמיד מתקינים עם מעקה הפרדה. מגיע לנו - אנשי הדרום - כביש שנוכל לנסוע עליו נורמלי ביום יום, וגם מגיע למי ששולחים את ילדיהם לטייל ולנסוע לאילת. מגיע לכולם". בהמשך הריאיון, הוא ציין כי שוחח אמש עם שרת התחבורה מרב מיכאלי. "היא התקשרה אתמול בערב, גם כדי להביע את הזעזוע שלה וגם להגיד שהיא מתכוונת להיכנס לעובי הקורה".

"אנחנו לא מתכוונים לוותר", הדגיש, "המצב בכביש היה גרוע תמיד, והפך להיות גרוע שבעתיים בתקופה האחרונה". עוד הוסיף כי "גם הבוקר, עדיין לא ידוע כמה כסף יועבר - ומתי. אני חוזר ואומר - זו לא מגפה, זו החלטה של ממשלת ישראל לבנות תוכנית חמש שנתית, ואם נדע שבחמש שנים מסיימים את הסלילה של הכביש הזה, אז בא לציון גואל".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm