ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה הבוקר (ראשון) לדון בנושא חופש ביטוי, הסתה ואלימות בקמפוסים. זאת, בעקבות הביקורת שהושמעה לאחר ההפגנה עם דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע בשבוע שעבר.

במהלך הוועדה, התייחס נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ לאירועים ואמר: "אני שומע את הכאב של הסטודנטים, וזה עצוב לי וכואב לי. אני מבין שדגל פלסטין מאיים על חלק מהיהודים, מבין וכואב את זה. אבל זה לא אומר אלימות".

"אנחנו חייבים לייצר אי של שפיות, אי של קיום. אני מבטיח שאני שם בראש מעייני למצוא את הדרך להחזיר את תחושת הביטחון. בפועל אין מכות, או גזענות גלויה בקמפוס", הוסיף.

על ההפגנה שעוררה סערה בשבוע שעבר אמר: "אני מתגאה לייצג אוניברסיטה שהיא מוסד ציוני שמיישם בחזונו ופועלו את הציונות. יצרנו דיאלוג בהסכמות עם שני התאים, וההפגנה הסתיימה בחלוף שעה ללא גילוי אלימות. בבקשות שדנו אצלנו לא נכללו הנפת דגל פלסטין בכלל".

דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון (צילום: רשתות ערביות)
דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון (צילום: רשתות ערביות)

"האוניברסיטה מגלה אפס סבלנות להסתה נגד מדינת ישראל, הסתה, טרור וגזענות - לכל אלו לא היה זכר בהפגנה. אנחנו עובדים בתנאים לא פשוטים בדרום, אנחנו צריכים לחיזוק וסיוע שלכם ולא ההפך", ציין. 

יו"ר התאחדות הסטודנטים, אלחנן פלהיימר, אמר בוועדה: "ההסתה בקמפוסים הולכת ומתלקחת, צריך להיות גבול לחופש ההסתה. האקדמיה היא נקודת ממשק של כל האוכלוסיות, אנחנו דוגלים בחופש ביטוי בליברליות באקטיביזם סטודנטיאלי עד שזה מגיע לאלימות והסתה. המוסדות צריכים להטיל סנקציות על סטודנטים שנוהגים באלימות ובהסחה ועל מרצים שתומכים במחבלים".

"ראינו שסטודנטים לא הורשו להכניס דגלי ישראל לקמפוסים, אנו לא באיראן. להניף דגלי ישראל זאת לא פרובוקציה. לא הגיוני שסטודנטים יחששו להניף דגל ישראל. צריך להטיל סנקציות על מי שאוסר להניף דגלי ישראל. אנו מצפים שהוועדה תוציא דברים ברורים כי השטח מרגיש שיש הפקרות מוחלטת", הוסיף.

קלרה בן שושן סטודנטית מבן גוריון אמרה: "אנו לא מרגישים בביטחון אלא מאוימים באוניברסיטה". בהמשך, היא הראתה כרזה בפייסבוק על תומכת טרור שנעצרה ע"י השב"כ. "היא שיתפה פוסט של תמיכה במחבלים. עד היום לא קבלנו שום גינוי על ידי האוניברסיטה איך סטודנטים יכולים להרגיש ביטחון? לשבת לידה בשיעור הבא. איך זה הגיוני שסטודנטים באים לתמוך בה בבית משפט", ציינה.