כיממה לאחר ריקוד הדגלים נחשף היום (שני) כי שיתוף פעולה בין השב"כ לשוטרי מחוז ירושלים הוביל ככל הנראה לסיכול אירוע טרור אתמול באזור ירושלים.

בשעות הבוקר אתמול הגיע מידע מוקדם מהשב"כ שכלל פרטי זהות של חשוד ובדבר כוונתו לבצע פעולת טרור. תוך זמן קצר הצליחו שוטרי מחוז ירושלים לאתר את החשוד בעיר העתיקה והוא נלקח לחקירה. במשטרה מציינים כי המידע המודיעיני המוקדם והתגובה המהירה הובילו לסיכול אירוע הטרור, כל כך על החשד, אולם מעבר לכך ככל שהחשוד שוהה במעצר בשב"כ לא ניתן להרחיב בפרטים.  

מפקד ימ"ר ירושלים נצ"מ אבי כהן התייחס לאירוע בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת ואמר: "מדובר בעיר בירה שמושכת אליה הרבה מאוד הפגנות הרבה מאוד אירועי חיכוך. אתמול תוך כדי אירוע ריקוד הדגלים נכנסה התראת פח"ע מהשב"כ, הצלחנו לסגור מעגל תוך דקות ולסכל את הדבר הזה".

נצ''מ אבי כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נצ''מ אבי כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כזכור, כוחות המשטרה טיפלו אתמול במספר מוקדי הפרות סדר, ידויי אבנים ירי זיקוקין ועימותים שהחלו באזור מזרח ירושלים. באירועים אלו נגרם נזק לכלי רכב ונפגעו מספר שוטרים ואזרחים באורח קל. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר לפיזור מתפרעים וביצעו מעצרים.

כ-300 מפירי סדר ניסו להצר את צעדיהם של הצועדים באיזור שיח ג'ראח ולתקוף שוטרים. תוך זמן קצר הצליחו השוטרים להשליט סדר ולהניס את הפורעים. כמו כן, שני אוטובוסים ממוגנים שנכנסו בטעות לשכונת לעיסאוויה הותקפו בבקבוקי תבערה ואבנים. לא דווח על נפגעים. החל מתחילת היערכות המשטרה לפנות בוקר ועד כה, נעצרו ועוכבו על ידי המשטרה למעלה מ-60 חשודים במעורבות באירועים השונים של הפרות סדר, ידויי אבנים, תקיפת שוטרים ואירועי אלימות שהתרחשו לאורך היום בהר הבית, באזור העיר העתיקה ובמזרח ירושלים.