האגודה למען הלהט״ב הגישה היום (שלישי) תביעת לשון הרע נגד שמעון ריקלין על סך 450 אלף שקלים, לאחר שלטענתה כינה אותה בשידורים בערוץ 14 "סוטים ומטורפים", וסירב לחזור בו מדבריו. לטענת האגודה האמירות נאמרו בפרק זמן של שלושה שבועות, וזאת לאחר שהספר "אני ג'אז", שנועד לקדם סובלנות והכלה, יצא לאור.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בכתב התביעה שהגישה האגודה, באמצעות עורכי הדין נבו וייפתח תייר, נכתב כי "הנתבע נוקט הסתה פרועה כלפי מי שנמנה על הציבור הלהט"בי.

רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אמר: "רק אתמול נחשפנו להסתה הפרועה של ערוץ 14 כנגד הקהילה הגאה ואנחנו כאן כדי לומר שלא נעבור לסדר היום על שום מקרה שכזה. זכותו הבסיסית של ריקלין לבקר ולהשמיע עמדה שונה, אך אין ולא יהיה קשר בין חופש הביטוי להסתה שיטתית ואלימה שכזו נגד אוכלוסיה שלמה בחברה הישראלית".

הפגנת קהילת הלהט''ב בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת קהילת הלהט''ב בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"מדובר בחיי אדם ובדברי שנאה שמתבטאים באלימות שאנחנו רואים בבתי הספר, ברחובות ובחיים שלנו. סיימנו לשתוק ולא נאפשר שיחזירו אותנו אחורה לזמנים בהם התביישנו במי שאנחנו ולא ניתן שיתייחסו אלינו בצורה מבזה", הוסיף.

עורכי הדין עדן נבו ויפתח תייר שמייצגים את האגודה מסרו: "מר ריקלין במספר הזדמנויות שונות על פני פרק זמן קצר של שלושה שבועות, מצא לנכון להתבטא באופן מתייג ופוגעני כנגד אגודת הלהט"ב וכלפי חברות וחברי הקהילה הגאה. דבריו של מר ריקלין חרגו לחלוטין ממתחם חופש הביטוי; לאור חומרתן של האמירות ונוכח עמדתו העקבית של מר ריקלין אשר עמד על נכונות דבריו וזכותו לפרסמם. הוגשה כנגד מר ריקלין על ידי האגודה למען הלהט"ב תביעה על סך 450 אלף שקלים, בהינתן העובדה הברורה שהדברים אשר נאמרו- הינם בגדר לשון הרע אשר נעשתה בכוונה לפגוע, ומהווים הסתה ברורה כנגד חברות וחברי הקהילה הגאה".

משמעון ריקלין נמסר בתגובה: "הם לא יצליחו בסתימת הפיות. אני עומד על דעתי שריקוד סביב ילד בן  תשע ששינה את מינו או הליכה לגני ילדים בני שש כדי לדבר איתם על מיניות ושינוי מיניות זו סטייה חמורה שמהווה ניסיון להכשיר פדופיליה. הם מרגישים את עצמם כל כך חזקים שבמקום להתבייש על מעשיהם הם עוד תובעים אותי. במדינה מתוקנת ואני מקווה שכך יהיה יהיה אסור בחוק לדבר עם ילדים על מיניות או שינוי מין לפני גיל שבו הם עומדים על דעתם".