איש הטלוויזיה והיוצר מודי בר און הובא הערב (שלישי) למנוחת עולמים, בבית העלמין "בשביל מנוחה נכונה" בגני אסתר בראשון לציון. בר און היה מוכר לציבור הן כיוצר של סדרות דוקומנטריות מוערכות, והן כמגיש הפופולרי של "אולפן ליגת האלופות" בערוץ הספורט.

בהלוויה נכחו בין היתר חברים של בר און מעולם הבמה, דוגמת טל פרידמן (ששר במהלך טקס ההלוויה, לבקשת המשפחה, את שירו של שלום חנוך "מדוע הילד צחק בחלום"), מולי שגב, אסף הראל וחברי "החמישייה הקאמרית" לה כתב מערכונים רבים, וכן מעולם הספורט, דוגמת יורם ארבל, אבי מלר, נדב יעקבי, שלמה שרף ואבי נמני.

בר און נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בינואר 2022 הודיעה עמיתתו לערוץ הספורט, מירי נבו, בשידור חי כי בר און מתמודד עם מצב רפואי קשה וכתוצאה מכך נעדר מן המסך. בשבת האחרונה, בשידור גמר ליגת האלופות, שודרה כתבה אותה בר און הקליט וקריין - במה שהפך להופעתו האחרונה על המסך.

אשתו ובנותיו של מודי בר און בהלוויתו (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אשתו ובנותיו של מודי בר און בהלוויתו (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

אחותו ספדה לו: "ליבי עלה על גדותיו כמה אהוב היה אחי, קסמו האישי הכובש הותיר את חותמו. כל חייו הייתי גאה להיות אחותו - הוא היה אדם טוב, מקסים. לחיים לדאבוננו יש סוף אבל האהבה היא נצחית".

בתו ספדה בדמעות: "הסיפור של אבא שלנו הוא סיפור של אהבה, הוא סבל והיה לו קשה אבל נלחם להיות איתנו ביום ירושלים. הרבה אנשים מכירים אותך מהעבודה וכחבר אני מכירה אותך כאבא אוהב, איש כריזמטי שכולם אהבו. אמא שלי שטיפלה בו עד רגעיו האחרונים מאוד אהבה אותו. הוא רצה להיות בזרועותיה של אהבת חייו עד רגעיו האחרונים. אתה תמיד איתנו בלב ובראש ובכל מקום".

בתו השנייה הוסיפה: "זכרונות שעיצבו את אבא בזכרוני היו זכרונות סאונד. השנים חלפו וטכנולוגיות השתנו, אבל אבא המשיך לתקתק. היסוד של אבא היה יסוד של עובד. אבא אהב לאהוב. כמה כייף היה ללמוד ממנו. תמיד הביא את המקסימום. גם כשלכל העולם היה ברור שהוא עושה עבודה מדהימה הוא המשיך לעבוד קשה ולנסות לשפר עוד".

הלוויתו של מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
הלוויתו של מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

יו"ר מינהלת ליגת העל בכדורגל ארז חלפון: "מודי היה אדם לבבי, צנוע שהביא את הכדורגל בצורה קלילה, בתיאטרליות, הוא הפך את השידור לשואו מהנה".

יורם ארבל סיפר לפני תחילת הלוויה: "מודי לא ראה בכדורגל מלחמה, אלא בילוי. נפגשנו לראשונה כבר בשנת 91, כשהגשתי את התוכנית 'הדקה ה-91' ומודי כתב את התוכנית, ראינו את הניצוצות. הוא הביא רוח חדשה, ז'אנר חדש, שפה חדשה. עוקצניות מחייכת וחכמה. מודי הטביע חותם ענק".

בוני גינצבורג ספד לבר-און בשיחה עם וואלה! תרבות: "מודי היה ללא ספק קונצנזוס, אהוב על כל שכבות העם, בעיקר בגלל שהוא דיבר בשפה שכולם יכלו להתחבר אליה. הוא חיבר את התרבות עם הספורט בכלל והכדורגל בפרט. אנשים התחברו לזה. אולפן ליגת האלופות היה מדורת השבט. מודי יצר שפה טלוויזיונית שאיש לפניו לא השתמש בה. מודי היה ערוץ הספורט. הייתה לי הזכות לעבוד לצדו בהרבה משדרים והרבה שעות בדרכים. אני עצוב מאוד, ושולח את תנחומיי למיקה, לבנות ולמשפחה".

מולי שגב ואסף הראל בהלווית מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
מולי שגב ואסף הראל בהלווית מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

שלמה שרף (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
שלמה שרף (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

טל פרידמן בהלווית מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
טל פרידמן בהלווית מודי בר און (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

השחקן והקומיקאי טל פרידמן סיפר לוואלה! תרבות: "מודי ואני היינו עושים תחרות מי מצחיק אחד את השני יותר. עשינו מין טורניר כזה. תמיד היינו מגיעים בסוף לכאבי בטן מצחוק. גם לאחרונה. לבקשת המשפחה אני מבצע בהלוויה את השיר 'מדוע הילד צחק בחלום'. אני לא יודע אם אעמוד בזה. אין אנשים כאלה".

השדר הוותיק אורי לוי ספד לבר-און בשיחה עם וואלה! תרבות: "למרות שאני מבוגר ממנו בעשר שנים - אני גדלתי עליו. כל כך הרבה דברים הוא שינה באופן שבו עבדנו ושידרנו, שאין לי אלא להגיד לו תודה רבה. הוא הוריד לנו את העניבות והפך אותנו לשמחים ומשוחררים באולפן. איש גדול".