הרבה מאוד אנשים חייבים חוב גדול לרס"מ משה חן, ששירת באגף התנועה של מחוז ש"י. בזכות עירנותו של חן לרכב חשוד באזור מעלה אדומים בשנת 2015, נמנע פיגוע גדול של מחבלת אשר תכננה לפוצץ עצמה עם בלוני גז. עם השנים התמודד משה חן עם שיקום, וכעת הוא צריך להתמודד גם עם הידיעה שהמחבלת, שנידונה לכמה שנות מאסר, צפויה לקבל ניתוחים קוסמטיים שלא נכללים בסל הבריאות, בעלות גבוהה. 

על רקע ההחלטה, הצעת חוק של ח"כ מיכל וולדיגר - שלילת טיפול קוסמטי ממחבלים, צפויה לשים לעניין סוף. חה״כ הציונות הדתית הגישה היום (שלישי) הצעת חוק שתשלול טיפולים שאינם הכרחיים מאסירים ביטחוניים. על פי הצעת החוק, אסירים ביטחוניים לא יהיו זכאים לטיפולים משפרי חיים ולכאלו שאינם כלולים בסל הבריאות. 

ההצעה הוגשה, כאמור, על רקע החלטת שירות בתי הסוהר שהתפרסמה לאחרונה, שעל פיה תממן המדינה טיפולים קוסמטיים ואורתופדיים שאינם כלולים בסל הבריאות למחבלת שהורשעה בניסיון הפיגוע באזור מעלה אדומים, זאת בגין נזק שנגרם לה בעקבות ניסיון הפיגוע שביצעה. 

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חברת הכנסת מיכל וולדיגר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

משה חן, השוטר שנפצע בפיגוע שביצעה המחבלת, זעם על ההחלטה ושיבח את ההצעה שמקדמת וולדיגר: "הצעת החוק הזו טובה לעם ישראל. קרוב לשבע שנים, מאז אותו אירוע, אני סוחב צלקות נפשיות. אני מטופל בכדורים והיא מקבלת ניתוח אף? לא ייתכן שמחבלים שפגעו במערכת הביטחון יקבלו פרס. אין בכך כל הרתעה, ויש להפסיק את האבסורד הזה". 

"מדיניות בתי הכלא בישראל בכל הקשור לאסירים ביטחוניים", הסבירה חה"כ וולדיגר, "מקלה באופן בלתי סביר, בהשוואה למדינות העולם. לא ייתכן שהמדינה תממן טיפולים שאינם הכרחיים למחבלים שפוגעים באזרחיה. הצעת החוק תקבע סייג ברור בעניין, ותמנע מתן טיפולים משפרי חיים וכאלה שאינם כלולים בסל הבריאות למחבלים". הצעת החוק, הסבירה וולדיגר, לא תחול על טיפולים רפואיים בסיסיים ועל מקרים חריגים, שיקבעו על פי החלטת השר לביטחון פנים ושר הביטחון.